וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה, נבהלתם?

מאמר מערכת

29.6.2005 / 16:09

למה פתחה מערכת וואלה! את הפה, למה הזדעקה המדינה ומה באמת ניסינו להגיד

מכיוון שכל-כך הרבה אנשים לקחו ללב את מאמר המערכת הסרקסטי שלנו, או בלשון רבנים הבינו רק את הפשט ולא את הדרש, מן הראוי להסביר:

אנחנו, עורכי וכותבי מערכת וואלה!, לא בעד ההתנתקות ולא נגדה. לכל אחד מאיתנו יש דעה משלו, אבל אלה אינן רלוונטיות בכלל. מה שאנחנו כן מתנגדים לו, במפורש ובכל תוקף, הוא השתוללות שמסכנת חיים במסווה של מאבק פוליטי-אזרחי.

לפגיעה באוכלוסייה אזרחית במטרה לשנות את מדיניותה של ממשלה יש מונח מאד מוכר. קוראים לזה טרור. בהקשר של טרור נוהגים לדבר על קורבנות, אבל אנחנו מסרבים להיות קורבנות של הטרור הזה, או לפחות לא קורבנות כנועים. שמן, מסמרים וצמיגים בוערים על כבישים מהירים אינם "חסימה". הם בעיננו ניסיון לרצח. רוב הפשעים תלויים בכך שהקורבן ישתף פעולה, וכל כוונתנו היתה להבהיר שהקורבן לא חייב לשתף פעולה ולא חייב לקבל בשתיקה את האלימות המופעלת נגדו.

לא, אנחנו לא מתכוונים באמת שצריך לשרוף אנשים, וגם לא לשסות בהם כלבים, מיותר כמעט לציין שאנחנו מתנגדים באופן מוחלט לאלימות מכל סוג ומכל צד. אבל ההבדל בין אלה לבין פיזור שמן וחפצים חדים, שמהווים מלכודת מוות מיידית לכל רוכב על שני גלגלים ומסכנים גם נהגי מכוניות – ההבדל הזה הוא רק בכך שמפזרי השמן והמסמרים משקרים לעצמם, ולא מודים בפני עצמם שהם מבצעים תקיפה בנסיבות מחמירות. רוצים תקיפה? בואו נעשה את זה בלי כחל ושרק ונקרא לדברים בשמם. לא רוצים תקיפה? יופי, סימן שבכל זאת השגנו פה משהו.

אז צאו מהצדקנות שלכם, תורידו מהפרצוף את הבעת הזעזוע, תפסיקו להתרגש ממלים ותתחילו לדאוג מאלה שמרוב דיבור על מה שיהודי לא עושה ליהודי, מוכנים להרוג יהודים על הכביש המוחשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully