וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד תהיה ישראלי? ותיקים ממליצים לעולים

27.6.2005 / 10:11

סקר בדק את יחס הישראלים הוותיקים לעולים. בין העצות לעולים לימוד עברית וגיוס. 46% עדיין פוגשים עולים רק בסופרמרקט

סקר חדש, שהזמינה הסוכנות היהודית, בדק את יחס הישראלים הוותיקים אל העולים החדשים. בין השאר נשאלו הוותיקים אילו עצות הם מעניקים לעולים, בשאלה כיצד להרגיש ישראלים. בין ההמלצות: ללמוד עברית, לחגוג את חגי ישראל ולנגב חומוס.

בסקר, שנערך ע"י מכון "דחף", עולה כי 92% מהישראלים סבורים שכדי להפוך לישראלי צריך ללמוד עברית; 86% רואים בשירות בצה"ל את המפתח; 80% רואים בתעודת זהות ישראלית כמספקת; 75% ממליצים לחוג את חגי ישראל ו-75% מאמינים שהדרך הטובה ביותר להפוך לישראלי היא לרכוש חברים ישראלים. עוד המליצו הישראלים לבקר בכותל ולאכול חומוס.

בידיעות אחרונות דווח, כי ע"פ הסקר 54% מן הישראלים עדיין פוגשים עולים רק בסופרמקט. אחרים פוגשים בהם במקום העבודה או בשירות הצבאי. למרות ש-46% מן הנשאלים סיפרו שאירחו עולים בביתם או התארחו בבתיהם לפחות פעם אחת, רובם העידו כי מדובר באירוח שטחי בלבד.

חלק מן הנשאלים הביעו הערכה ליכולות העולים. בכלל זה ציינו 32% כי העולים מצטיינים בתחומי המדע והטכנולוגיה, 17% בתחום הספורט ו-15% בתחום התרבות. עם זאת 46% מהמרואיינים סבורים שהתקשורת פוגעת בדימוי העולים.

כשנשאלו הצברים לגבי משך הזמן הנדרש לעולה כדי להפוך לישראלי, השיבו 20% מהם כי עליו לחיות לפחות בישראל לפחות עשר שנים, בטרם תוסר ממנו התווית. מחצית מהנשאלים מסתפקים בשלוש שנים, ו-28% מגבילים את תקופת ההסתגלות לשנה אחת בלבד.

הסקר בדק גם את מוכנות הוותיקים לסייע לעולים בחבלי קליטתם. כצפוי סברו 96% מהנשאלים כי על הישראלים לסייע לעולים החדשים. 75% מהם אף מסכימים להתנדב, אולם בידיעות אחרונות דווח, כי לדברי גורמים בסוכנות עד כה פנו אליהם רק 1,200 משפחות המוכנות לאמץ עולים חדשים.

עוד נמסר כי המעוניינים לאמץ משפחת עולים ולסייע לה בצעדיה הראשונים בישראל יכולים לעשות זאת בטלפון 1-800-22-13-14 או באתר האינטרנט www.babait-beyahad.org.il.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully