וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממצאים חמורים בדו"ח ועדת הבדיקה בעבודה

22.6.2005 / 20:43

השופטת שרה פריש תמסור מחר למזכ"ל כבל את הדו"ח ממנו עולים חשדות כבדים לזיוף המפקד בכל המגזרים. תמליץ על פנייה למשטרה

ממצאים חמורים לכאורה באשר לזיופים במפקד למפלגת העבודה, עולים מדו"ח ועדת הבדיקה שמינה המזכ"ל, איתן כבל. השופטת שרה פריש העומדת בראש הוועדה, קובעת, כי יש חשדות כבדים להתפקדות בלתי כשרה למפלגה, לא רק במגזרים הערבי והדרוזי, אלא גם בערים, במושבים ואף בקיבוצים.

בערוץ 2 דווח, כי השופטת פריש מזהה בדו"ח שערכה מגמה מובהקת של התפקדות בלתי תקינה וקובעת שמפלגה מתוקנת לא יכולה להתנהל כך. השופטת, שתציג מחר את הממצאים בפני מזכ"ל מפלגת העבודה, תודיע לו, כי אם לא יודיע למשטרה על ממצאים המעידים על זיוף, תעשה זאת היא בעצמה.

"מגמה מכוונת להשחיר את פני המגזר הערבי"

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) של המשטרה הגישה היום בקשה למזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ איתן כבל, להעביר לידי המשטרה את טופסי ההתפקדות ואמצעי התשלום של המתפקדים תושבי הכפר כאבול שטענו שכלל לא התפקדו למפלגה אך שמם נכלל בספר הבוחרים. מדובר בעשרה תושבים שתמונתם התפרסמה ועוד 23 תושבי כפר שצוטטו ב"ידיעות אחרונות".

על פי הנתונים הרשמיים, כ-27 אלף מתוך כ-120 אלף חברי העבודה הם מהמגזר הערבי, ועוד כעשרת אלפים הם מהמגזרים הדרוזי והבדואי. בדיקת ספר הבוחרים של העבודה מצביעה על התפקדות חמולתית בולטת בעיקר ביישובי המגזרים האלה.

גורמים מוסמכים בעבודה מעריכים, כי במקומות רבים לא כל המתפקדים המופיעים בספר הבוחרים אכן חתמו על המחאה אישית לפקודת מפלגת העבודה. לטענתם, אדם אחר - בדרך כלל פעיל המקורב לאחד המועמדים - עשה זאת במקומם, והם כלל אינם מודעים להיותם חברי מפלגה או שהם מודעים לכך אך אין להם כוונה להצביע לעבודה בבחירות לכנסת.

פעילי מפלגת העבודה מהמגזר הערבי בצפון הארץ זעמו אתמול את מה שהגדירו כ"מגמה מכוונת להשחיר את פני המגזר ולהדביק לו סטיגמה של שחיתות, על ידי גורמים במפלגת העבודה שלא זוכים לתמיכה רחבה בציבור הערבי". הפעילים ציינו, כי המפתח להתפקדות במגזר הערבי הוא מפתח חמולתי מובהק, וכי ביישובים רבים יש חמולות, או כמה בתי אב בכל חמולה, המזוהים עם מפלגות ותנועות פוליטיות זה עשרות שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully