וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב חרמש נהרג בפיגוע ירי בשומרון

20.6.2005 / 13:00

2 פלסטינים ירו לעבר רכב ישראלי סמוך לבקה א-שרקיה. ההרוג: יבגני ריידר (28) תושב חומש ונתניה. בן 16, שנסע עימו נפצע מהירי

הסלמה בתקריות האלימות ברצועה ובגדה, ערב פגישתם של ראש הממשלה, אריאל שרון, ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. אזרח ישראלי נהרג בפיגוע שאירע הבוקר בשומרון ומסתנן פלסטיני נהרג מירי צה"ל ברצועה. במעבר ארז נתפסה מחבלת פלסטינית שהתכוונה לבצע פיגוע התאבדות (ראו ידיעה נפרדת). פצצות מרגמה נורו לעבר גוש קטיף.

יבגני ריידר, בן 28, המתגורר לסירוגין בחרמש ובנתניה, נהרג הבוקר מיריות שנורו לעבר הרכב בו נסע מכיוון הכפר בקה א-שרקיה שבצפון השומרון. ישראלי נוסף שנסע עמו, נער בן 16, נפצע באורח קל-בינוני. צה"ל פתח בסריקות אחר שני היורים.

בסוכנות איי.פי דווח, כי הג'יהאד האיסלאי קיבל אחריות לפיגוע. לטענתו, ביצע את הפיגוע בתגובה על חילול ספר קוראן בכלא ביטחוני בישראל.

ייבגני לא הספיק להרשם כאבי בתו

יבגני ריידר, תושב ההתנחלות חרמש שנהרג היום בפיגוע בשומרון היה בן 28 במותו. הוריו ואחותו, המתגוררים בנתניה, וכן אחותו המתגוררת ברוסיה, קיבלו הודעה על מותו. האחות תגיע מחר לארץ, כדי להשתתף בהלווית אחיה שתערך בבית הקברות האלטרנטיבי בעמק חפר.

ריידר היה בן זוגה של טטיאנה זידן, המתגוררת בחרמש כבר 11 שנה. לפני שש שנים התגרשה זידן מבעלה ויקטור קובגן, אביו של אנדריי בן ה-16, שנפצע בפיגוע שבו נהרג ריידר. יבגני וטטיאנה מכירים כבר עשר שנים, והם גרים יחד בחומש זה כחמש שנים.

בני הזוג עבדו יחדיו בשנים האחרונות ביציקת משטחים לאנטנות באזור אלון מורה. מדי יום, בשעת בוקר מוקדמת, הם היו חוצים את העיירה בקה א-שרקייה, שלא הרחק ממנה נהרג יבגני, וממשיכים לכיוון אלון מורה. לשניים בת משותפת, אמילי, תינוקת בת שנה וחצי. ריידר היה אמור להירשם כאביה במשרד הפנים, אך לא הספיק לעשות זאת.

רה"מ: הפיגועים מוכיחים שהרשות לא ממלאת הבטחותיה

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "התקפת הירי, כפיגועים אחרים השבוע, הם ראיות ברורות לכך שהרשות לא עושה מספיק כדי למלא את הבטחותיה. היא צריכה לנקוט צעדים הכרחיים להפסיק את הטרור ולפרק את הארגונים".

שר החוץ, סילבן שלום, מסר כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, חייב לפעול לעצירה מוחלטת של הטרור. לדברי שלום, "הניסיונות של אבו מאזן להשיג איזשהן הבנות עם הארגונים הקיצוניים היו מיועדים מראש לכישלון. הדברים האלה מחייבים התייחסות ברורה וקבלת תשובה חד משמעית מחר מאבו מאזן האם יש בכוונתו לעשות את מה שנדרש ממנו או לא". השר שלום הדגיש, כי המחבלים מנצלים את הרגיעה לשיקום תשתיות וכי ישראל לא תעבור בשתיקה על האירועים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully