וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: הכשלונות בכנסת יוצרים בעיה

15.6.2005 / 0:05

רה"מ אמר בעקבות דחיית הודעתו בכנסת וכשלון הקואליציה ב-3 הצבעות אי אמון, כי יהיה עליו למצוא לכך פתרון. לפיד: השלטון הולך ונשחק. ריבלין: הכנסת ה-16 הגיעה לסוף דרכה

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר אתמול בעקבות סדרת הכשלונות לקואליציה בכנסת, כי הוא ער לכך שהכשלונות בהצבעות יוצרים בעיה, ויהיה עליו למצוא לכך פתרון. "הארץ" דיווח, כי שרון אמר את הדברים בשיחה עם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יוסף לפיד (שינוי).

מליאת הכנסת דחתה אתמול את הודעת ראש הממשלה בעניין השחיתות הציבורית. שרון התייחס אתמול בפעם הראשונה בפומבי לשחיתות השלטונית בישראל, בדיון שהתקיים במליאת הכנסת ביוזמת סיעת יח"ד-מרצ. הודעתו, במהלכה האשים כי המאבק הציבורי בשחיתות נועד להכפיש את הליכוד ונובע ממניעים פוליטיים, נדחתה ברוב של 43 מתנגדים מול 30 תומכים. איש לא נמנע.

מוקדם יותר אתמול נחלה הקואליציה מפלה נוספת בכנסת, לאחר ששלוש הצעות אי אמון של סיעות האופוזיציה זכו לרוב במליאה. לנצחון מוראלי זה של האופוזיציה אין משמעות מעשית, משום שהאופוזיציה נזקקת לרוב של 61 ח"כים כדי להביא להפלת הממשלה ולפתיחת ההליכים להקמתה של ממשלה חדשה.

בעקבות כשלונות הקואליציה, אמר יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, כי הכנסת ה-16 הגיעה לסוף דרכה והעריך שהיא תתפזר בתוך זמן קצר. בגלי צה"ל דווח, כי ריבלין אמר ש"אי אפשר להמשיך כך, האופוזיציה היא קואוליציה והקואליציה אופוזיציה והממשלה אינה מסוגלת להעביר דבר פרט לתוכנית ההתנתקות.

לפיד לשרון: יהיה קשה לבצע את הנסיגה

"הארץ" דיווח, כי יו"ר האופוזיציה לפיד, הזהיר אמש את ראש הממשלה כי "ביום שבו שלוש הצעות אי אמון זוכות ברוב בכנסת, והודעה של שרון נדחית ברוב גדול, סימן שהשלטון הולך ונשחק, דווקא בתקופה שבה נדרש שלטון חזק". בפגישה שקיים עם שרון אמר לפיד, כי יהיה קשה לבצע את תוכניות הנסיגה מרצועת עזה ומצפון השומרון אם תהיה תחושה שהכנסת איננה עומדת מאחורי ראש הממשלה.

לפיד קרא לשרון להסביר לציבור מהן תוכניותיו לאחר ביצוע ההתנתקות. שרון השיב שלאחר ההתנתקות יהיה זה תורם של הפלסטינים לפרק את ארגוני הטרור מנשקם, כי אחרת לא ניתן יהיה להתקדם במפת הדרכים ולא תקום מדינה פלסטינית.

גם יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, אמר בעקבות אישור שלוש הצעות אי האמון, כי התוצאה משקפת את קלונה של הקואליציה, ואף מדגישה כי "ממשלה שלא מסוגלת לגייס רוב רגיל בעניין שיש בו חיים ומוות אין לה זכות קיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully