וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קואליציה נגד הגדר: החייל לא היה אמור להיות שם

5.6.2005 / 10:35

פעילי השמאל שהשתתפו בהפגנה בבילעין, בה איבד חייל את ראייתו באחת מעיניו, אומרים כי הם משתתפים בצערו, אך הוא נוצל ע"י המדינה

פעילי "קואליציה נגד הגדר", אשר השתתפו בהפגנה נגד תוואי גדר ההפרדה בבילעין, במהלכה נפצע חייל ואיבד את ראייתו בעין אחת, הגיבו בסוף השבוע על הפגיעה בחייל: "צר לנו כי נער בן 19 יצטרך לסבול למשך שארית חייו מנכות שנגרמה משרותו במקום בו לא היה צריך להימצא מלכתחילה".

המפגינים טוענים, כי נוכחות הצבא במקום ההפגנה לא הייתה מחוייבת מהמציאות שכן לא התקיימו במקום עבודות בנייה, והשימוש בכוח נועד רק לשם שבירת ההתנגדות העממית במקום. לדבריהם, תיעוד וידאו מההפגנה מוכיח שהצבא הוא שיזם את השימוש באלימות. זאת, בניגוד לטענת הצבא.

עוד אומרים המפגינים, כי "חייל צה"ל מנוצלים על מנת לאפשר את המשך הרחבת ההתנחלויות באזור", וכי "2,200 יחידות דיור נבנות כעת במודיעין עילית על אדמות הכפר בילעין".

מפלגת "האיחוד הלאומי" דורשת למצות את הדין עד תום עם מפגיני השמאל הקיצוני והערבים שפצעו את החייל. "אנו מתנגדים בתוקף להפעלת אלימות של מפגינים. לא יתכן שהמשטרה תפלה לרעה את מפגיני הימין לעומת השמאל. כשאנשי השמאל מפגינים באלימות בוטה שכזו הם אינם זוכים למעצרים מרובים, בעוד שאנשי ימין, המפגינים באופן פאסיבי ולגיטימי, זוכים למעצרים ממושכים כולל שהייה בצינוק/ בידוד", נמסר בהודעת המפלגה.

החייל שנפצע, רב"ט מיכאל שוורצמן, סיפר לקול ישראל: "העין כואבת, אני מנסה לעכל את מה שקרה, את האובדן עצמו". לדברי שוורצמן, יידוי האבנים החל ללא התגרות מצד החיילים. "הגעתי עם סיום התפילה לכיוון המפגינים, כמה דקות לפני שהתפילה שלהם נגמרה", סיפר. "נתנו להם להתפלל בשקט ללא הפרעה מצידנו, זה משהו שמכבדים. עם סיום התפילה התחילו קריאות גנאי והסתה נגדנו ללא שום תגובה ממני, או מצה"ל, ואז דקה-דקה וחצי אחרי קיבלתי את האבן... לא קיללנו אותם, עמדנו בשקט בצד, ובגלל כמה דיבורים, קללות והסתה נהרסו לי חיים שלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully