וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל מכחיש שנווה סירב לשחרר אסירים

3.6.2005 / 12:14

ידיעות אחרונות: האלוף סירב לחתום על שיחרור אסירים, בטענה שאינו חותמת גומי. גורם בכיר: הוא חתם רק לאחר איום בהדחה

דובר צה"ל מכחיש את הדיווח הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות", כי אלוף פיקוד המרכז, יאיר נווה, כמעט שהודח מצה"ל עקב סירובו לחתום על שחרור 40 אסירים פלסטינים, חברי החזית העממית מהגדה, בניגוד להחלטת הממשלה.

על פי הדיווח, אלוף פיקוד המרכז, האלוף יאיר נווה, סירב לחתום על שחרור האסירים הביטחוניים הפלסטיניים בגדה ואיים לעכב את יישום החלטת הממשלה בעניין. בסופו של דבר שוכנע לחתום על הצו רק לאחר שיחה קשה עם הרמטכ"ל היוצא, משה יעלון, אשר לפי מקורות בכירים במערכת הביטחון איים עליו בהדחה.

בידיעות אחונות דווח, כי אישור האלוף לשחרור האסירים נדרש כהליך פורמאלי בלבד, כתוצאה מהעובדה שהם נשפטו כולם בבתי משפט צבאיים. ואולם האלוף נווה סירב לחתום על הצו בטענה "שאינו חותמת גומי". הוא דרש להימנע משחרור האסירים מן החזית העממית.

סירוב האלוף לחתום על הצו הביא לדאגה רבה במשרד המשפטים, משום שעל פי הוראת בג"ץ על המדינה לפרסם את הרשימה באתר האינטרנט של השב"ס 48 שעות בטרם שחרורם. לפיכך העמיד נווה את השחרור בסימן שאלה. החלטת האלוף עוררה סערה בצמרת המדינית. ביקורת קשה על האלוף נשמעה מצד מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, האלוף יואב גלנט. הביקורת הביאה להתערבותו של הרמטכ"ל היוצא, משה יעלון בימו האחרון בתפקיד, אשר שיכנע את נווה לחתום על מכתבי השחרור.

נווה סירב להתייחס לדברים ומסר רק כי הוא אינו מוכן "להתייחס לדברים שעולים בשיחות מקצועיות ומבצעיות". דובר צה"ל הכחיש את הידיעה מכל וכל וטען כי יעלון כלל לא נפגש עם האלוף נווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully