וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק נגד יצפאן

12.6.2001 / 7:30

מצרים העבירה לישראל מחאה רשמית בעקבות תוכנית של הבדרן, שחיקה את הנשיא המצרי; סגן שר החוץ המצרי: התוכנית העליבה את מצרים; יצפאן: במדינה דמוקרטית יש מקום לסאטירה

מצרים הגישה לישראל מחאה רשמית בעקבות מערכונים שמשודרים בתוכניתו של הבדרן אלי יצפאן, בהם הוא מחקה את הנשיא המצרי, חוסני מובארק. עוזר שר החוץ המצרי, מוחמד אל-עורבי, העביר מחאה בעניין לשגריר ישראל בקהיר, צבי מזאל. לדברי עורבי, "התוכנית העליבה את מצרים, שמתנגדת להשמצות כאלה".

בתוכניתו, המשודרת בערוץ 3 בכבלים, נוהג יצפאן לחקות מנהיגים ישראלים וזרים, בראשם את יו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת וכן את הנשיא מובארק. את החיקויים של הנשיא המצרי מבצע יצפאן בערבית במבטא מצרי, מה שעלול להשתמע כלעג לנשיא ולתפקודו המדיני.

המידע על התוכנית הגיע לשגרירות מצרים בישראל, שדיווחה על כך לקהיר. לאור המידע, הורה מובארק לאנשיו לבדוק מיהו יצפאן, ומה עומד מאחורי החיקויים שהוא מבצע.

התקשורת המצרית כמעט ואינה משדרת ביטויים סאטיריים כנגד הנשיא ומשפחתו. על פי ההערכה, המצרים מנסים באמצעות הפרשה להשיב לביקורת הישראלית בנושא הביטויים האנטישמיים הרווחים בתקשורת המצרית.

דוברת בשגרירות ישראל מסרה בתגובה כי תוכניתו של יצפאן אינה משקפת עמדה רשמית. "עבורנו אין גבולות לאובייקטים עליהם ניתן לצחוק", אמרה. לטענתה, ההתמקדות הקומית ביצפאן היא תוצאה של "גישה אנטי ישראלית ברחובות ובכלי התקשורת המצרים", התומכים בדבקות באינתיפאדה הפלסטינית.

יצפאן מסר בתגובה ל"מעריב": "במדינה דמוקרטית יש מקום לסאטירה. כפי שאני עושה סאטירה על שרון, פרס, נתניהו ורפול, כך אני עושה על מובארק, ערפאת, חאתמי וכל מי שחי באזור הזה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully