וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: ההתנתקות תידחה לאחר ט' באב

אלוף בן ושירות "הארץ"

9.5.2005 / 19:15

רה"מ החליט כי יישום ההתנתקות יידחה בשלושה שבועות ויחל ב-15-17 באוגוסט, כדי שהפינוי לא יתבצע בתקופת האבל שלפני ט' באב

ראש הממשלה, אריאל שרון, הודיע כי פינוי המתנחלים מרצועת עזה וצפון השומרון יידחה בשלושה שבועות לאחר תשעה באב (14 באוגוסט) ויחל בין ה-15 ל-17 באוגוסט.

מועד הפינוי המקורי היה 25 ביולי, ימים אחדים לאחר כניסתו לתוקף של צו הפינוי, שעליו חתמו שרון ושר הביטחון, שאול מופז. אולם לפני חג הפסח הודיע שרון, שהוא נוטה לתמוך בדחיית הפינוי עד 15 באוגוסט. הוא הסביר שנענה לפניית הרב הראשי הספרדי, שלמה עמאר, שלא לבצע את הפינוי במהלך תקופת האבל המכונה "בין המצרים" - בין יום הזיכרון להבקעת חומות ירושלים בי"ז בתמוז, לבין יום חורבן בית המקדש בט' באב. במהלך תקופה זו נמנעים יהודים דתיים מלעבור דירה.

צה"ל הונחה להיערך לשני המועדים החלופיים. מופז כינס דיון עם ראשי מערכת הביטחון המשטרה, שסוכם בהמלצה לדחות את הפינוי לאוגוסט. בגלי צה"ל דווח כי הצו, המורה לתושבי האזורים המיועדים לפינוי להתפנות מבתיהם עד ה-20 ביוני, יישאר על כנו, ורק הפינוי בכוח הוא שיידחה עד אחרי תשעה באב.

ראשי המתנחלים והמתנגדים לתוכנית ההתנתקות דחו בזמנו בלעג את הניסיון להתחשב בהם באופן זה, ואמרו ש"דווקא ראוי לכוונת חורבן שתתבצע במועד זה".

הקוורטט: לנצל את המומנטום לשלום

נציגי הקוורטט (ארה"ב, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם) קראו היום לישראל ולפלסטינים לנצל את המומנטום שנוצר עם תוכנית ההתנתקות והרפורמות ברשות כדי להשיג שלום. מזכ"ל האו"ם קופי ענאן, שרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, והאחראי על מדיניות החוץ באיחוד, חווייאר סולאנה, שנפגשו במוסקבה לאחר הטקס לציון 60 שנה לתום מלחמת העולם השנייה, פירסמו הצהרה בה נאמר, כי: "זהו רגע מבטיח ומלא תקווה לפלסטינים ולישראלים, והם ראויים לתמיכה מלאה מהקהילה הבינאלומית". ענאן, שקרא את הודעת הקוורטט, קרא לשני הצדדים למלא את התחייבויותיהם לפי מפת הדרכים.

"אנו צריכים לנצל את ההזדמנות, הן בשל הבחירות ברשות והרשות החדשה, והן בשל הנסיגה הישראלית הצפויה", אמרה רייס. לברוב אמר כי על כל מדינות המזה"ת ללמוד את הלקח ממלחמת העולם השנייה, כשבעלות הברית השיגו ניצחון כיוון שעמדו יחד. "זה סמלי שפגישת הקווטרט מתרחשת ביום שאנו מציינים את הניצחון על הנאצים. אז התאחדנו נגד אויב משותף, ועתה עלינו להתאחד נגד אויבים חדשים, ומעל הכל נגד הטרור הבינלאומי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully