וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת איש הרדיו והמתרגם אורי לוטן

6.5.2005 / 17:10

לוטן נפטר בגיל 53, לאחר ששבר את מפרקתו ושותק כשהחליק במדרגות לפני כמה חודשים. ההלוויה ביום ראשון ב"ירקון"

הסופר, העיתונאי, איש הרדיו, והמתרגם, אורי לוטן, נפטר הבוקר בגיל 53. הלווייתו תיערך ביום ראשון ב-12:30 בבית העלמין ירקון. בגלי צה"ל דווח, כי לוטן שבר את מפרקתו לפני כשלושה חודשים בעת שנפל במדרגות ביתו והפך למשותק. בימים האחרונים חלה קריסת מערכות בגופו והבוקר הוא נפטר.

לוטן היה השדר הישראלי הראשון ברדיו "קול השלום" של אייבי נתן, ולאחר מכן שידר במשך שנים ארוכות בגלי צה"ל תוכניות מוזיקה, והיה מהראשונים שחשפו את תרבות הפופ והרוק לקהל הישראלי, בתוכניתו "ציפורי לילה", שהייתה אז בתחילת ימיה.

לוטן חי במשך 17 שנים בסאן פרנסיסקו, שם נחשף לתרבות הפסיכדלית. כמו כן הוא חי במשך 10 שנים בפונה והושפע מאושו ותורתו, אותה נטש באכזבה ובשנים האחרונות אף יצא כנגדו. עם חזרתו לישראל בשנת 1991, כתב לוטן בעיתון "חדשות" טור שהפך אח"כ לספרו "החיים כבצל", שתיאר את החוויה הישראלית בהודו.

לוטן היה גם מתרגם מוביל של ספרים, ובין היתר תרגם את הספרים "פחד ותיעוב בלאס וגאס" של האנטר ס. תומפסון ו"דור הפרוזק" של אליזבת וורצל.

הוא נודע כאחד מגדולי מעריציה של להקת "גרייטפול דד", וביקר במאות הופעות של הלהקה. בימיו האחרונים בבית החולים תלו בני משפחתו תמונות של הלהקה בחדרו, כדי לעודד את מצב רוחו. ללוטן היו כ-3,000 הקלטות שונות של הלהקה בביתו, בינן כ-1,000 הופעות חיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully