וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזי ארד נחקר בארה"ב בפרשת לארי פרנקלין

2.5.2005 / 10:33

חוקרי ה-FBI שאלו את איש המוסד לשעבר על קשריו עם לארי פרנקלין החשוד בהדלפת מידע לישראל. לטענתו, לא חש מאוים בחקירה

ד"ר עוזי ארד, לשעבר בכיר במוסד ויועצו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נחקר לפני מספר שבועות על ידי חוקרי הבולשת הפדרלית, האף.בי.איי, בוושינגטון. חוקריו ביקשו לעמוד על קשריו עם לארי פרנקלין, החשוד שהדליף מידע סודי לישראל בעת שעבד בפנטגון. החקירה נערכה במשך שעה במכונית, אגב הסעתו של ארד לשדה התעופה לקראת שובו לארץ.

לטענתו של ארד, שהתראיין הבוקר בגלי צה"ל, נגעה החקירה לתפקידו הנוכחי כראש המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה. ארד נשאל לסיבת נוכחותו של פרנקלין באחד מכנסי המרכז בהרצליה.

עוזי ארד שהה בוושינגטון בביקור תקופתי, בו פקד חברים במכונים אקדמיים ובמוסדות ממשל. האף.בי.איי יצא עמו קשר ולטענתו, נענה ארד בחפץ לב. "איש מערכת הביטחון אינו מזלזל בבדיקות מסוג זה", אמר ארד.

ארד אמר כי לארי פרנקלין שהה בכנס הרצליה, אך אינו זוכר אותו אישית משם. כמו כן, לטענתו, נפגש ארד עם פרנקלין בביקור בארה"ב כאשר פגש בכיר בפנטגון. לטענתו, הפגישה, שהתקיימה בקפיטריה, היתה קצרה ולקונית - ובזאת מתמצה היכרותו עם פרנקלין.

ארד טוען כי בחקירתו נהג במקצועיות ועל פי כללי האתיקה שהכיר בשירותו במוסד. לטענתו, לא חש מאויים. מאז חקירתו ביקר ארד פעם נוספת בארה"ב אך לא נוצר עמו שוב קשר בהקשר זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully