וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד ראייה לטבח משפחת המלוכה בנפאל: "יורש העצר היה שיכור"

7.6.2001 / 14:52

סיפר שיורש העצר דיפנדרה "התנדנד ונפל מדי פעם"; לדבריו, הטבח הסתיים תוך פחות מדקה; מהירי נהרגו המלך, המלכה, ושמונה חברים נוספים במשפחת המלוכה


עד ראייה לטבח משפחת המלוכה בנפאל בסוף השבוע סיפר שיורש העצר שרצח את משפחתו היה שיכור. העד, ראג'יב ראי-שאני, סיפר במסיבת עיתונאים: "יורש העצר דיפנדרה היה שיכור. הוא התנדנד ונפל מדי פעם. מה הניע אותו לעשות את זה, אני לא בטוח. אבל זה היה דיפנדרה שביצע את הרצח". שאני הוא חתנו של דירנדרה, אחיו של המלך בירנדרה המנוח. לדבריו, כל הטבח הסתיים תוך פחות מדקה.

בטבח נהרגו המלך בירנדרה, המלכה ושמונה חברים נוספים במשפחת המלוכה. לפי עדות נוספת, שפורסמה אתמול, פתח דיפנדרה באש מרובה עוזי ומתת-מקלע מסוג אם-16. הוא נכנס לחדרו של אביו, המלך, ירה בו, ואז יצא וירה ללא הבחנה לעבר הנוכחים. לאחר שסיים לירות בבני המשפחה יצא לגן וירה בעצמו.

גורמים רשמיים טענו כי הסיבה לרצח היתה סירובה של המלכה לאשר לדיפנדרה להינשא לאהובתו, דוויאני ראנה. הנסיך דיפנדרה נחשד מלכתחילה באחריות לרצח, אך לאחר מכן תחנת הרדיו הממשלתית מסרה כי מותם תשעה מהנוכחים - חמישה מהם בני משפחת המלוכה - הוא תאונה שמאחוריה עומדת תקלה בנשק אוטומטי. המלך החדש גייננדרה הודיע על פתיחת חקירה לבדיקת האירוע, בעקבות מחאות של מפגינים. סירובה של האופוזיציה במדינה להשתתף בחקירה, מעכב את תחילתה. דיפנדרה עצמו היה שרוי בתרדמת מיום שישי. הוא הומלך למלך ביום ראשון, מת ביום שני וגופתו נשרפה באותו יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully