וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילומים מראים שוטרים מכים חרדים בישיבה

27.4.2005 / 18:48

במהלך ההפגנה האלימה שהתרחשה אמש בישיבת סאטמר בירושלים נפצעו שמונה שוטרים. המשטרה: המפגינים ביקשו לבצע לינץ' בשוטר

צילומי וידאו שצולמו על ידי אנשי ישיבת סאטמר בירושלים מראים שוטרי יס"מ המכים באלות חרדים בתוך הישיבה. אתמול טענו החרדים, שהפגינו נגד חילול קברים בסלילת כביש 6, כי השוטרים נהגו כלפיהם באלימות רבה, ללא הצדקה. בחדשות ערוץ 2 דווח, כי הצילומים מפריכים את טענות המשטרה שהשוטרים לא נכנסו אל תוך הישיבה עצמה.

במהלך העימותים נפצעו שמונה שוטרים, אחד מהם באורח בינוני והיתר באורח קל. תשעה מהמפגינים נעצרו ושוחררו היום כצעד בונה אמון בין הצדדים.

ממשטרת ירושלים נמסר, כי מאות חרדים התפרעו במקום וחסמו את כיכר השבת. לטענת השוטרים, מאות מתלמידי הישיבה יידו מתוך בניין הישיבה אבנים, בלוקים, ברזלים וספסלים על השוטרים, והבעירו עגלות אשפה. בראיון לערוץ 2 אמר אחד מתלמידי הישיבה שנכח באירוע, כי לא היתה זריקת אבנים וספסלים מכיוון שלטענתו, "בכלל אי אפשר לזרוק מהחלונות הישיבה הקטנים את הספסלים".

אתמול דווח בקול ישראל, כי משטרת ירושלים הדגישה שהשוטרים לא נכנסו לישיבה, אלא רק לפתחה, בכדי לחלץ את אחד השוטרים שנלכד בידי המפגינים. ממשטרת ירושלים נמסר, כי המפגינים חטפו שוטר וביקשו "לעשות בו לינץ'". בסרט הווידאו שצילם אחד מבחורי הישיבה, נראים כאמור, שוטרי יס"מ מכים כמה תלמידים באלות, לאחר שנעצרו בתוך הישיבה.

דובר משטרת ירושלים מסר בתגובה, כי הצילומים הם "חד צדדים ולא משקפים את האלימות הקשה שהופעלה נגד השוטרים במהלך ההפגנה האלימה. ההפגנה החלה ברישיון, אך הפכה להתפרעות אלימה, במהלכה התקיפו מאות חרדים, מתוך הישיבה ומחוצה לה, את השוטרים".

משטרת ירושלים מתחה ביקורת קשה על התנהגות החרדים וציינה כי הארוע "עומד בניגוד מוחלט למרקם היחסים החיובי בין משטרת המחוז לציבור החרדי בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully