וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל ארה"ב: ההתנגדות בעיראק לא איבדה מכוחה

27.4.2005 / 8:47

גנרל ריצ'רד מאיירס אמר כי בכל יום מתרחשות 50-60 התקפות - תדירות זהה לזו מלפני שנה. ראמספלד: התהליך הפוליטי הוא המפתח לנצחון

רמטכ"ל צבא ארה"ב, הגנרל ריצ'רד מאיירס, אמר כי החמושים העיראקיים המתנגדים לנוכחות האמריקאית במדינה ולמשטר החדש בה לא איבדו מיכולתם לבצע תקיפות אלימות. מאיירס אמר, כי 50-60 התקפות מתרחשות כל יום – בתדירות זהה לזו שהיתה לפני שנה. מאיירס אמר שמוקדם מדי לקבוע אם גל האלימות האחרון במדינה הוא תוצאה של מאמץ מתואם. בבי.בי.סי דווח, כי האופטימיות שהורגשה בארה"ב לאחר הצלחת הבחירות בעיראק התפוגגה.

שר ההגנה של ארה"ב, דונלד ראמספלד, אמר כי המפתח לנצחון על החמושים בעיראק הוא הבטחת אחיזה של ממש לתהליך הפוליטי.

"אני חושב שיכולתם של החמושים נותרה כשהיתה. הם עומדים באותו מקום בו עמדו לפני שנה", אמר מאיירס.

בשבוע האחרון בעיראק אירעו התקפות רבות, שהותירו עשרות הרוגים בפיגועי התאבדות. מסוק אזרחי הופל מחוץ לבגדד. עם זאת, מאיירס התעקש כי מוקדם מדי לומר אם גל אלימות מרוכז נוסף נמצא כעת בתכנון.

מאיירס אמר, כי ספירת ההתקפות אינה שיטה טובה למדידת עוצמת ההתקוממות והוסיף, כי כמחצית מן התקיפות מסוכלות על ידי כוחות ארה"ב. "אני בהחלט חושב שאנחנו מנצחים", אמר מאיירס, "זה זמן מה שאנחנו מנצחים".

בוושינגטון סבורים, כי הצלחת הפעילות בעיראק תלויה כעת בממשלה החדשה בבגדד ובמידת יכולתה לרכז סביבה את העם בעיראק. ראמספלד אמר, כי אינו מאמין שמאמצי ארה"ב וכוחות הקואליציה הם שיכריעו את הקרב נגד המורדים. "האנשים שימגרו את האלימות הזו הם העיראקים, והם יעשו זאת באמצעים צבאיים בלבד, אבל תוך כדי התקדמות בתהליך הפוליטי והענקת תחושה לעם, שיש לו חלק חשוב בניהול המדינה", אמר ראמספלד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully