וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית: חוף פרטי למתנחלים שיתפנו לאשקלון

27.4.2005 / 6:54

על פי התוכנית, ייבנה בצמוד לחוף מתחם שישרת את המפונים העוסקים בדיג ובתיירות חופים. ראש העיר: התוכנית טובה לנו ולמפונים

תוכנית ליישוב מפוני גוש קטיף באשקלון, הכוללת הקצאת חוף פרטי באורך קילומטר עבור המתיישבים, הוצגה בשבוע שעבר למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, מנהל מינהל מקרקעי ישראל, יעקב אפרתי, וראש מנהלת ההתנתקות, יהונתן בשיא. ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי התוכנית זכתה לבירכת הגורמים.

על פי התוכנית, תוקצה למתנחלים רצועת חוף פרטית בפינה הצפונית של חוף הים בעיר. בצמוד לחוף ייבנה מתחם שישרת את המתיישבים העוסקים כיום בדיג ובתיירות חופים עבור הציבור הדתי. בנוסף, תתאשפר הפרד בין חופי רחצה לגברים ונשים. חוף הים שיוקצה ממוקם כקילומטר ממתחם בשכונת "ברנע" בעיר, בו ניתן לבנות כאלף יחידות דיור, בשטח 500 מ"ר כל אחת.

עוד מציעה התוכנית להעתיק לאזור התעשייה הדרומי של אשקלון את אזור התעשייה בנווה דקלים. ילדי גוש קטיף צפויים להיקלט, על פי התוכנית במוסדות החינוך בעיר, אלא אם יהיה מספרם יותר מ-80, אז תיבנה בסמוך לאזור המגורים קריית חינוך דתית, אשר תכלול גני ילדים, ובתי ספר. בנוסף, הוסכם על בניית מתנ"ס חדש למתיישבים ומקוואות על פי הצורך.

לאחר החג תישלח ההצעה לכל בית בגוש קטיף. נציגי הממשלה הביעו נכונות להעניק למתנחלים סכום כספי נוסף, אם יקבלו אותה.

ראש העיר אשקלון, רוני מהצרי, אמר כי ההצעה "טובה לעיר ולמתיישבים. מדובר באוכלוסייה איכותית שתשתלב בעיר שלנו". במקביל, העבירה אתמול עיריית אשקלון למינהלת ההתנתקות רשימה של כ-400 דירות זמניות בהן ניתן לשכן את המפונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully