וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שוטרים נפצעו בהתפרעות חרדים בירושלים

27.4.2005 / 0:02

תלמידי ישיבת סאטמר השליכו אבנים, ברזלים וספסלים במחאה על הריסת קברים בכביש 6. החרדים: השוטרים התנהגו באלימות בישיבה

שבעה שוטרים נפצעו, אחד מהם באורח בינוני והיתר באורח קל, בהתפרעות של חרדים, שהפגינו סמוך לישיבת סאטמר בירושלים. ההפגנה התקיימה במסגרת מחאת החרדים נגד המשך העבודות בכביש חוצה ישראל, הגורמות, לטענתם, להריסת קברים עתיקים. תשעה מהמפגינים נעצרו. המפגינים אף ניסו לחלץ את אחד מחבריהם, שנעצר קודם לכן.

ממשטרת ירושלים נמסר, כי מאות חרדים התפרעו במקום וחסמו את כיכר השבת. לטענת השוטרים, מאות מתלמידי הישיבה יידו מתוך בניין הישיבה אבנים, בלוקים, ברזלים וספסלים על השוטרים. לצד זאת, הבעירו החרדים עגלות אשפה.

בקול ישראל דווח, כי משטרת ירושלים מדגישה שהשוטרים לא נכנסו לישיבה, אלא רק לפתחה, בכדי לחלץ את אחד השוטרים שנלכד בידי המפגינים. עם זאת, בסרט וידאו שצילם אחד מבחורי ישיבת סאטמר בירושלים, נראים שוטרי יס"מ מכים כמה תלמידים באלות, לאחר שנעצרו בתוך הישיבה.

גבאי הישיבה, משה רוט, סיפר שעשרות שוטרים נכנסו לישיבה, שברו חלונות והיכו את התלמידים מכות נמרצות. ח"כ מאיר פורוש אמר, כי מעדויות ששמע השוטרים נכנסו לתוך הישיבה, הרסו ציוד והתנהגו באלימות רבה. פורוש כבר שוחח בעניין עם השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, ומפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב אילן פרנקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully