וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: יום לימודים ארוך רע לתלמידים

20.4.2005 / 21:01

בחדשות ערוץ 2 דווח כי הדו"ח, שהוזמן על ידי משרד החינוך, קובע כי יש לדחות את יישום יום לימודים ארוך בבתיה"ס היסודיים

ממצאי מחקר אקדמי שנועד לבדוק את מתכונת יום לימודים ארוך בבתי ספר יסודיים, מצביעים על אווירה כללית של תסכול, לחץ, עומס וחוסר בזמן ובשקט. לקראת סוף היום מתקשים התלמידים והמורים כאחד לשלוט בהתנהגותם, תלמידי הכיתות הנמוכות נרדמים ואפקטיביות ההוראה יורדת. יש בעיות בהזנת התלמידים והם אף עשויים לנהוג באלימות. המלצות הדו"ח חד משמעיות: יש לדחות את יישום יום לימודים ארוך בבתי הספר היסודיים.

הדו"ח חושף כי חלק מהקהילות נכשלו במציאת עיסוקים לשעות הפנאי של הילדים בימי שישי. ההורים והילדים התלוננו על נושא זה. ילדים שהוריהם עובדים נותרו ללא השגחה. בשל הצורך למצוא עיסוקים לשעות הפנאי של הילדים נגרמו הוצאות נוספות לקהילות ולמשפחות.

עם זאת, הדו"ח מציין גם היבטים חיוביים של יום הלימודים הארוך, כגון שילוב של חוגי העשרה בתוך מערכת השעות השבועית ונטילת אחריות ציבורית על הפעילות לילדים בימי שישי על ידי הרשויות המקומיות.

המחקר הוזמן על ידי משרד החינוך במקביל לתחילת פעילות ועדת דוברת, אבל במשרד החינוך הודיעו על יישום יום הלימודים הארוך לפני שקיבלו את תוצאות הסקר. בכירים במשרד אף אמרו לחדשות ערוץ 2 שכלל לא יודעו על המחקר, שעלה 150,000 ¤, ועל תוצאותיו. ממשרד החינוך נמסר כי ממצאי המחקר נלמדים ונלקחים בחשבון בהיערכות ליישום הרפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully