וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולארד: נציג המוסד הציע לי להתאבד ב-95'

20.4.2005 / 18:07

בראיון ל"מקור ראשון" האשים את רה"מ על שהוא מסרב לבקש את שחרורו, וטען שהמוסד הוא המקור לדיסאינפורמציה שסבבה את מעצרו

"התאהבתי בשתי נשים - ישראל וארצות הברית. זה לא הולך בחיים הפרטיים, וזה לא הולך בפוליטיקה", כך אמר השבוע המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב, ג'ונתן פולארד, לכתבת העיתון "מקור ראשון", קרולין גליק בראיון שיתפרסם ביום שישי בעיתון.

פולארד האשים בראיון את ישראל על כך ש"אנשי המוסד היו המקור של הדיסאינפורמציה כאילו השתמשתי בקוקאין, כאילו הייתי מעין שכיר חרב שפעל בשביל כולם, וכאילו הייתי משוגע".

"לי היה ברור שלמוסד היו שלוש מטרות: לקבור אותי, להרוס את הלשכה לקשרי מידע, ולשמור על השדולה הישראלית, איפא"ק, בכל מחיר. עד היום זו המדיניות של המוסד", אמר פולארד וגילה, כי "בשנת 1995 הגיע לכאן נציג של המוסד והציע לי להתאבד".

פולארד מאשים את שרון על שהוא מסרב לבקש את שחרורו. לדבריו, שרון סירב לפני שנה לתת לנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, מכתב שעליו חתמו 112 חברי כנסת, בכללם שרון, ובו בקשה לשחרר אותו. השנה, לדבריו, סירב ראש הממשלה להעביר לבוש מכתב דומה, בחתימת הרבנים הראשיים לישראל בהווה ובעבר.

פולארד ציין בפני גליק נקודת אור אחת ביחס הישראלי אליו, והיא התפילה שכתב למענו הרב הצבאי הראשי ישראל וייס, אשר הופצה בכל יחידות צה"ל. "זה מראה שאנחנו עדיין עם הספר, ואני אוהב את עמי", אמר פולארד.

ראש הסי.איי.איי לשעבר, ג'יימס וולסי, אמר לגליק כי כעת מוצדק לשקול את קיצור עונשו של פולארד. לדבריו, "בנקודה מסויימת, צריך לשאול אם זה מספיק, וזאת במישור של שחרור, לא ברמה של הקלת ראש באשר לכובד מעשיו. יש מן החיוב במתן יחס שונה למרגלים ממדינות ידידותיות".

כמו כן, הוסיף וולסי, כי הטענות שהוטחו כלפי פולארד לפיהן המידע שהעביר לישראל זלג למדינות כמו ברית המועצות או סין, אינן נכונות. הוא הסביר, כי הדאגה האמריקאית הייתה רק שגורמים עוינים יחדרו לתוך מערכות המודיעין הישראליות ודרך החדירה יגלו גם את החומרים שפולארד העביר לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully