וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש עשוי לחון את פולארד לפני ההתנתקות

15.4.2005 / 7:16

רה"מ מקווה כי הנשיא ישחרר את המרגל הישראלי מכלאו כאות איתות לתמיכתו בתוכנית. שגריר ישראל בארה"ב יבקר לראשונה את פולארד

בסביבתו של ראש הממשלה, מביעים תקווה, כי הנשיא בוש יעניק חנינה למרגל הישראלי, ג'ונתן פולארד. כך דווח בעיתון "ידיעות אחרונות". הסברה היא, כי מחווה שכזו מצד ארצות הברית, תסייע לשרון לאחות את השבר בעם סביב ההתנתקות.

ביום ראשון בערב, לקראת פגישתו של רה"מ עם הנשיא האמריקאי בחוותו שבטקסס, קיבל שרון החלטה, להעלות את פרופיל הפעילות של ישראל בנושא פולארד. הוא הודיע למזכירת המדינה, קונדוליזה רייס, כי החליט לשלוח את את שגריר ישראל בוושינגטון, דני איילון, לפגוש את פולארד בכלאו בצפון קרוליינה. רייס לא הגיבה להודעה.

אם בוש אכן ישחרר את המרגל הישראלי, תהיה זאת, על פי ידיעות אחרונות, מחווה שתאותת לדעת הקהל הישראלי על תמיכתה הגורפת של ארה"ב במהלך ההיסטורי שמוביל שרון. עוד דווח, כי מקורות יודעי דבר בוושינגטון, מסרו כי לא יופתעו אם השיחרור אכן יתבצע.

"הנזק הגדול ביותר לביטחון הלאומי"

ג'ונתן פולארד,העביר לישראל אלפי מסמכים מסווגים ביותר שנאספו על ידי קהילת המודיעין בארצות הברית, זאת בזמן שהוא מכהן בתפקיד רגיש מאוד בצי האמריקאי. מזכיר ההגנה האמריקאי, כתב במסמך שמסר לבית המשפט שדן בעניינו, כי פולארד גרם "לנזק הגדול ביותר שנגרם לביטחון הלאומי האמריקאי אי-פעם".

עד כה לא היו האמריקאים מוכנים להיענות לפניות של אישים ישראלים שביקשו פעם אחר פעם לקצוב את עונשו של פולארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully