וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום ולילה" של סיון ארבל זכה ב"דוקאביב"

12.4.2005 / 21:00

בטקס שהתקיים הערב בפסטיבל "דוקאביב 2005" הוכרזו הסרטים הזוכים. "יום ולילה" לקח את פרס הסרט הטוב בתחרות הישראלית ו"הסיוט של דארווין" זכה במגזר הבינלאומי

בטקס הפרסים של "דוקאביב", הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטארי שהחל בחמישי שעבר ויסתיים בשבת (16.4), זכה סרטה של סיון ארבל "יום ולילה" בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית. בין השופטים נמנו רונית מטלון, מייק מג'ורי, המנהל האמנותי של ה"פילם פורום" בניו יורק ויואב שמיר, במאי הסרט "מחסומים". לדברי חבר השופטים הפרס, העומד השנה על 40,000 ש"ח, ניתן לארבל על "התבוננות רגישה ועדינה, אך נטולת סנטימנטאליות, על חבורת ילדות צעירות החיות לבדן בפנימייה. יוצרי הסרט הפגינו כישרון יוצא דופן ביכולתם לבנות קו סיפורי רגיש, בעל אורך רוח וכבוד בהצגת סיפורן של הדמויות". טוליק גלאון שצילמה את "יום ולילה", שהופק על ידי הרשות השנייה, גרפה את מענק הצילום.

פרס ראש העיר ליוצר צעיר ומבטיח בסכום 30,000 ש"ח, שהוענק השנה לראשונה, ניתן לבמאי רן טל על סרטו "בית חלומותי", שאף זכה בנוסף בפרס הפסקול שניתן לאביב אלדמע.

פרס העריכה ניתן לערה לפיד על עריכתה את הסרט "חסד" של אילן יגודה שמתרחש בהוספיס של חולים כרוניים הנוטים למות. סרטו של יגודה יוצג בימים הקרובים בפסטיבל ה-Hotdocs אשר בטורונטו.

בתחרות הבינלאומית בה שפטו בין השאר מישל בדינטר, מפיק מצרפת, לוקה מצ'וקה מאיטליה ואדם זועבי, המייסד והמנהל האמנותי של פסטיבל הסרטים הבינלאומי של רמאללה, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר "הסיוט של דארווין" של הבמאי הוברט סאופר. דוקומנטארי שמשרטט את תיעוד חייהם של תושבי טנזניה הגרים על שפת אגם ויקטוריה. לדברי חבר השופטים מדובר ב"אלגוריה על מצב האנושות בתחילת המאה העשרים ואחת. סרט שמצליח לקשור את סיפורו של מקום אחד קטן, לחופי אגם ויקטוריה, עם סיפור בינלאומי מזעזע שכולנו לוקחים בו חלק". בציון לשבח זכה הסרט הפיני "שלושה מדורים של מלנכוליה" של פיריו הונקסאלו.

מבין 22 הסרטים שהוגשו לתחרות סרטי הסטודנטים זכה במקום הראשון "עדס" סרטה של אביטל ליבנה לוי מביה"ס מעלה לקולנוע וטלוויזיה. "קיץ אחד באברבאנל" של טלי שלום-עזר מאוניברסיטת ת"א לקח מקום שני ו"דיאט ליבוביץ'" של אבישג ליבוביץ' מסם שפיגל זכה במקום שלישי.

את הסרטים הזוכים של הפסטיבל ניתן יהיה לראות במועד הסגירה של הפסטיבל (16.4) מהשעה עשר בבוקר ועד ארבע אחה"צ. תוכנייה מלאה תוכלו למצוא באתר הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully