וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיזבאללה החדיר שוב מטוס לשמי הצפון

12.4.2005 / 0:11

בצה"ל אישרו שזוהה מזל"ט בגליל המערבי, שטס כמה דקות מבלי שיורט. בנובמבר הצליח הארגון להטיס מזל"ט איראני למשך כ-5 דקות

ארגון חיזבאללה הודיע אתמול שהטיס מזל"ט ריגול בשמי ישראל, מעל אזור הצפון. ההודעה על כך נמסרה ברשת הטלוויזיה של הארגון, "אל-מנאר". בצה"ל אישרו שזוהה מזל"ט מעל שמי הגליל המערבי, אך התקשו לומר מה היה נתיב טיסתו המדויק. בדיקת צה"ל אתמול העלתה, כי המזל"ט הוא מאותו סוג שחדר לישראל לפני כמה חודשים. כך דווח בקול ישראל.

בהודעת חיזבאללה נמסר: "מטוס הריגול מירסד 1 של ההתנגדות האיסלאמית טס היום מעל התנחלויות ישראליות, ושב בשלום לבסיסו". המזל"ט עזב את שטח ישראל לאחר דקות אחדות. מטוסי קרב של צה"ל הוזנקו, אך לא הספיקו ליירטו. זמן קצר לאחר התקרית דיווחו תושבים בלבנון, כי מטוסי קרב של צה"ל עברו את מחסום הקול מעל העיר טור.

חיזבאללה כבר הצליח להטיס מזל"ט מתוצרת איראן מעל שמי צפון ישראל בחודש נובמבר. תחקיר המקרה בחיל האוויר העלה, כי המזל"ט טס בישראל כחמש דקות, מבלי שמערכות המכ"ם הבחינו בו. בתום הטיסה התרסק המזל"ט בים, מול חופי לבנון. המזל"ט היה קטן במיוחד - בעל מוטת כנפיים של שלושה וחצי מטרים, ומשקלו כ-80 ק"ג. בצה"ל העריכו שמטרת אז הטיסה היתה תעמולתית: ליצור "משוואה חדשה", כמשקל נגד לטיסות המודיעין של חיל האוויר בלבנון, לאחר שחיזבאללה חדל לעשות שימוש בפגזי נ"מ.

שעות אחדות קודם לתקרית אתמול הזהיר צה"ל, כי "בידי צה"ל יש ידיעות על כך שארגון החיזבאללה מתכוון ליזום התלקחות בגבול הצפון". ראש חטיבת מחקר באמ"ן, תא"ל יוסי קופרווסר, וקצין בכיר באגף המבצעים במטכ"ל מסרו לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "המתח לאורך גבול הצפון הוא רב ואנו נערכים לכל אפשרות. האש בצפון עלולה להיפתח בכל רגע".

קצין בכיר במטכ"ל אמר בשבוע שעבר כי באחרונה ניכרת ירידה במאמצי חיזבאללה לדרבן את ארגוני הטרור הפלסטיניים לבצע פיגועים בשטחים. בצה"ל צופים שהרגיעה היחסית בטרור בשטחים תימשך לפחות עד יישום תוכנית ההתנתקות, בקיץ הקרוב. בצה"ל מייחסים זאת למצב הפנימי המתוח בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully