וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 חיילים אמריקאיים נפצעו בהתקפה על אבו גריב

רויטרס

2.4.2005 / 22:35

עשרות מורדים התקיפו את הכלא בהתקפה משולבת שכללה ירי רקטות ופיצוץ שתי מכוניות ממולכדות. בפיגוע נוסף נהרגו 5 במרכז עיראק

לפחות 20 חיילים אמריקאיים נפגעו היום בעיראק במהלך מתקפה על בית הכלא אבו גריב ליד בגדד. דובר מטעם צבא ארצות הברית מסר, כי עשרות חמושים התקיפו את בית הכלא, ובטרם נבלמו הספיקו לפוצץ שתי מכוניות ממולכדות ולירות לעבר בית הכלא רקטות. בהתקפה נפגעו נוסף לחיילים גם 12 עצורים, חלקם באופן קשה. לא ידוע האם היו נפגעים בקרב התוקפים.

קבוצה של בין 40 ל-60 חמושים תקפה את המתקן בסביבות השעה 18:00 (שעון ישראל). דובר הצבא האמריקאי לענייני עצורים מסר, כי ההתקפה נבלמה במלואה עד השעה 22:00. עדי ראייה מסרו כי אחת מן המכוניות הממולכדות התפוצצה על החיילים בשעה שהם פינו פצועים. הרקטות נורו לתוך שטח בית הכלא. ההתקפה נערכה בכמה גלים.

בית הכלא אבו גריב, אחד משלושה מתקני כליאה אשר מפעילים הכוחות האמריקאיים בעיראק, נודע על רקע פרשיית ההתעללות באסירים שנחשפה בו בשנה שעברה.

מוקדם יותר התפוצצה מכונית ממולכדת בעיירה חאן בני סאאד במרכז עיראק והביאה למותם של חמישה אנשים, ארבעה מתוכם שוטרים, ולפציעתם של חמישה נוספים. עוד נורה היום אזרח עיראקי מרכב נוסע, ליד משרד החינוך העיראקי בבגדד. היום הודיע דובר מטעם צבא ארצות הברית, כי אתמול נהרג חייל מארינס במהלך פעילות בעיר רמאדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully