וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה אישרה ציד רבבות כלבי ים

30.3.2005 / 13:21

ציידי כלבי הים של קנדה קיבלו אישור להרוג יותר מ-30 אלף כלבים השנה. פעילי זכויות בע"ח: נחרים את מאכלי הים הקנדיים

ממשלת קנדה אישרה רשמית ציד 30 אלף כלבי ים בעונת הציד הקרובה. הרשויות אמרו כי הציד הוא אנושי יותר כעת וכי יש צורך לשלוט באוכלוסייה ההולכת וגדלה של הכלבים. כמו בשנים קודמות, קבוצות להגנה על זכויות בעלי החיים, יצאו למסע תעמולה נגד הציד האכזרי לטענתם.

הפעילים אומרים כי קנדה מנסה לפייס קהילות דייגים מסיבות פוליטיות. לדברי הדייגים כלבי הים אשמים בהרס מצבורי הדיג ולכן לחצו לחידוש קטל החיות. הציד שימשך חודשיים יתרחש על איי קרח בחוף האוקיינוס האטלנטי שם ממליטים כלבי הים. מוקדם יותר החודש, המחלקה לימים ודייג של קנדה הצהירה כי אוכלוסיית כלבי הים בקנדה שופעת ובריאה. "עדר כלבי הים הקנדיים, סוג הכלבים החשוב ביותר לתעשייה", נאמר בהצהרה, "נאמד בסביבות חמישה מיליון פריטים, הכמות הגבוהה ביותר שנרשמה אי-פעם - פי שלוש מכפי שנרשם בשנות ה-70".

הציד יורשה להימשך עד אשר המספר ירד עד מתחת לארבעה מיליון פריטים. גורם קנדי רשמי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "עלינו לעשות את עבודתנו בצורה אחראית. אנו מחפשים את העמק השווה תוך התחשבות בשימור בעלי החיים ובצרכים הכלכליים של האזור". אך פעילים מתנגדי הציד, אשר אומרים כי חיות מופשטות מעורן בעודן בחיים וכי הן מתות בייסורים, מאיימים בחרם על מאכלי הים הקנדיים. "אנחנו נעודד צרכנים להיכנס לומר לחנויות המכולת והמסעדות בהן הם מבקרים 'אל תגישו בבקשה מאכלי ים קנדיים', או, 'לא אקנה מכם מאכלי ים קנדיים עד שיפסק הציד'", אמרה אחת הפעילות לסוכנות רויטרס.

בבי.בי.סי דווח כי ציד כלבי הים בניו פאונדלנד ולאברדור ירד משמעותית לפני 25 שנה, לאחר שפורסמו תמונות בטלוויזיה בהן נראו ציידים מכים באלות גורי כלבי ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully