וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בימין: אתמול הומלך הימין הקיצוני

29.3.2005 / 0:02

רק אלפים מעטים בהפגנה נגד ההתנתקות. בימין אוספים מזון וציוד כדי לאפשר לאלפים להתנגד לפינוי. גליק: נסללה הדרך לרצח הפוליטי הבא. ליברמן קורא להפר איסור הכניסה לשטחים הסגורים

בעקבות דחיית חוק משאל העם אתמול בכנסת מקצינות התגובות בימין, עד כדי דיבורים על סלילת הדרך למלחמת אחים ולרצח הפוליטי הבא. הרוב הגדול לדחיית החוק בכנסת הביאה לתחושה של תבוסה ושל סיום המאבק הדמוקרטי בקרב רבים ממפגיני הימין מול הכנסת.

יהודה גליק, לשעבר דובר משרד הקליטה, אמר אמש לחדשות ערוץ 2, כי "מי שהצביע היום נגד משאל עם הצביע בעד מלחמת אחים, בעד שפיכות דמים, בעד הרצח הפוליטי הבא במדינת ישראל". לדבריו, "היום המליכו בכנסת את אנשי הימין הקיצוני". יו"ר מועצת יש"ע, בנצי ליברמן, אמר כי קיבל מסר מן הימין הקיצוני, מאנשי חברון, כי עכשיו תם תפקידם של אנשי מועצת יש"ע ותם המשחק הדמוקרטי. "תנו לנו עכשיו לנהל את המלחמה בשטח", תבעו. ליברמן הוסיף, כי יקרא למתנגדי ההתנתקות להפר את צווי איסור הכניסה, הצפויים להיות מוטלים על האזורים המיועדים לפינוי.

אנשי הימין הקיצוני נמנעו מלהגיע אתמול להפגנת הימין, מכיוון שלא האמינו בה מלכתחילה. איש הימין הקיצוני, ברוך מרזל, אמר כי "כל האשליות נופצו. משענת הקנה הרצוץ של הפוליטיקה הישראלית, של המושחתים של הליכוד, הראתה לנו מה הם שווים". הוא הוסיף, כי "היום צריכים לצאת למלחמה ולהפסיק לעשות פיקניקים. כל דבר שימנע את הדבר הזה צריך לעשות".

בעקבות ההחלטה בכנסת הודיעה מועצת יש"ע על סיום מוקדם מהצפוי של ההפגנה מול משכן הכנסת, שהייתה מתוכננת להמשך עד היום בערב. בשעות הערב קיימו פעילי הימין עצרת נגד ההתנתקות מול הכנסת. רק אלפים בודדים באו לעצרת, בניגוד לציפיות המוקדמות של המארגנים שציפו לרבבות. בכרוזים שחולקו בהפגנה התבקש הציבור להעביר מוצרי מזון, סוכות, אוהלים ומכלי מים, שנועד לאפשר שהייה ממושכת בגוש קטיף של עשרות אלפים המתנגדים להתנתקות. איסוף הציוד והמזון יתבצע בסניפים של תנועות הנוער בני עקיבא, עזרא ואריאל. יו"ר מועצת יש"ע, בנצי ליברמן, אמר בעצרת מול הכנסת, ש-100 אלף איש יחסמו את ההתנתקות בגופם, באורח פאסיבי וללא אלימות.

ראש המועצה האזורית הר חברון, צביקי בר חי, אמר לאחר שהכנסת דחתה את חוק יסוד: משאל עם, כי "הימין ישנה כעת את פעילות המחאה במאבק נגד ההתנתקות, אנחנו מורידים כעת הילוך בפעילות הפוליטית ומניחים לחברי הכנסת שאכזבו אותנו. נפנה כעת לפעילות אינטנסיבית ברחובות. לא נואשנו מהרעיון שנצליח להביא את המערכת הפוליטית, דרך הרחוב, למשאל עם".

"רה"מ יכול היה להוביל העם לחוף מבטחים דמוקרטי"

בנוגע לכישלון הצעת החוק למשאל עם על ההתנתקות, אתמול בכנסת, אמר ליברמן כי "ראש הממשלה יכול היה להוביל את העם לחוף מבטחים אחר. גם אם ההכרעה היתה בסופו של דבר נגד ההתנתקות, זה היה הרבה יותר דמוקרטי".

עוד אמר ליברמן, כי "החוק הזה, של גירוש יהודים מאדמתם, באופן ובמתכונת שהועבר, אינו לגיטימי בעינינו ולכן אנחנו נהיה שם וננסה למנוע את הגירוש". עם זאת, הדגיש ליברמן, "לא תהיה אלימות מכל סוג שהוא".

ליברמן הדגיש, כי מועצת יש"ע היא שאחראית להסגרת שלושת האנשים מלוד, שנעצרו אתמול בחשד שניסו למכור נשק למתנגדי ההתנתקות במטרה שאלה יבצעו בו פיגוע. ליברמן גם רמז כי הפרשה מקורה בניסיון הפללה של "חפרפרת" שהושתלה במועצת יש"ע, וסיפר כי במשטרה כעסו על אנשי ארגונו על שדיווחו על הפרשה לתקשורת מיד לאחר שהודיעו עליה למשטרה. "כעבור שעה, ראה זה פלא, מוטל צו איסור גורף על הפרשה ועל זהות האדם שהציע את הנשק", אמר ליברמן לגלי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully