וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מתנצל: "אני ג'נטלמן אירופי"

28.3.2005 / 14:05

חזר בו מדבריו בהם רמז כי ח"כ גלאון עוסקת בזנות. לדבריו, הואיל והיא נעלבה, הוא מתנצל. גלאון: זו שפת ביבים, נמוכה מים המלח

יו"ר שינוי, ח"כ טומי לפיד, התנצל בפני ח"כ זהבה גלאון על הדברים שאמר עליה. לקול ישראל אמר לפיד, כי "הואיל והיא אשה והואיל והיא נעלבה והואיל ולא התכוונתי להעליב אותה והואיל ואני ג'נטלמן אירופי אני מצטער אם היא נפגעה וחוזר בי מהביטוי הזה".

הבוקר אמר לפיד על גלאון ש"איני רוצה לומר לכם מה אני חושב על המקצוע של גלאון".

בתגובה כינתה אותו גלאון גזען, שובינסט וסקסיסט. "באיזו לשון ביבים אפשר להשתמש? האם הוא היה מעז לדבר כך על חבר כנסת גבר?", שאלה גלאון, והוסיפה שלפיד ירד "נמוך מים המלח".

"תאר לך שאנחנו היינו קוראים לו סרסור"

אמירתו של יו"ר שינוי, חבר הכנסת טומי לפיד, עוררה במהלך היום הדים רבים. שרת החינוך לימור לבנת אמרה לקול ישראל ש"להגיד על חברת כנסת גלאון, על אשה, שכל אחד יודע מה המקצוע שלה בגלל ויכוח פוליטי - מה הוא רצה להגיד בזה? שהיא פרוצה, שהיא זונה? המקצוע שלה הוא חברת כנסת". השרה לבנת הוסיפה שהיתה זו רמיזה מכוערת וסקסיסטית, ודרשה מלפיד לחזור מדבריו.

השרה דליה איציק אמרה שלפיד משתמש בלשון ביבים. לדברי איציק, הפגיעה של לפיד בגלאון פוגעת בכל נשות ישראל ובכל הגברים בישראל. "תאר לך שאנחנו היינו קוראים לו סרסור, לאיזה גבר הוא היה מדבר כך?", אמרה איציק ושאלה היכן נשות מפלגתו.

ח"כ רן כהן כינה את לפיד "אדם אלים, רדוד ונחות" ואת דבריו "בוטים, עלובים ושפלים". כהן גם הגיש תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת.

חברת הכנסת אתי לבני (שינוי), יושבת ראש הוועדה למעמד האשה, ניסתה להסביר את דבריו של יושב ראש מפלגתה. "תמיד אפשר להגיד שהמקצוע העתיק ביותר בעולם הוא פוליטיקאי", אמרה. מעבר לכך, ציינה לבני, שהיחסים בין לפיד וגלאון מעורערים זה זמן ושגם דבריה של גלאון חמורים דיים.

לאחר מכן עלה לפיד לשידור ואמר כך (לא נגענו): "גברת זהבה גלאון אמרה באותו הקשר, שעכשיו כבר יודעים מה המחיר שלנו. המחיר שלי. אתה לא תיתמם ותגיד שאתה לא יודע, שזה החצי השני של בדיחה של ברנארד שואו, שאומרת אנחנו כבר יודעים שהיא זונה ועכשיו אנחנו יודעים מה המחיר שלה. זה היה הרמז של זהבה גלאון שאנשי שינוי הם זונות. ועל זה אני בעדינות רבה אמרתי, גם אני יודע מה המקצוע שלה.

"אני התכוונתי בדיוק למה שהיא התכוונה, כאשר אמרה את מה שאמרה, אז תשאל אותה למה התכוונה. אם היא לא התכוונה לומר שאנחנו בני זונות, אז גם אני לא התכוונתי. אם היא התכוונה, גם אני התכוונתי". סוף ציטוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully