וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה ל"התקוממות שקטה" בזימבבואה

27.3.2005 / 20:55

בכיר בכנסייה במדינה קרא להפיכה לא אלימה, בדומה לאירועים באוקראינה. לטענתו, תוצאות הבחירות שייערכו השבוע כבר נקבעו

מנהיג בכיר בכנסייה בזימבבואה קרא בפומבי להתקוממות שקטה נגד נשיא המדינה, רוברט מוגאבה. הארכיבישוף הקתולי פיוס נקובה אמר היום לעיתון הדרום-אפריקאי "סאנדיי אינדפנדנט", כי הוא מקווה שהעם בזימבבואה ידיח את מוגאבה בבחירות, הצפויות להיערך ביום חמישי.

עוד טען הארכיבישוף, כי תוצאות ההצבעה בבחירות לפרלמנט כבר נקבעו, והן מבטיחות את ניצחונה של מפלגת השלטון. לפיכך, קרא ל"התקוממות המונית עממית ללא אלימות".

ב-BBC דווח, כי מפלגת השלטון "זאנו", שהכחישה בעבר טענות לזיופים בבחירות, הבטיחה שהבחירות יהיו הוגנות. לעומתה, קבוצות בינלאומיות לזכויות אדם הביעו דאגה מפני מה שהגדירו כ"אווירה של פחד ואיומים" לאורך הדרך לבחירות.

"מוגאבה נקט באלימות שקטה"

נקובה הוא הארכיבישוף של העיר בולוואיו, השניה בגודלה בזימבבואה. הוא דיבר בגילוי לב על הנשיא. "אני מקווה שהעם יתפכח ויתארגן כנגד הממשלה כדי להדיחה באמצעים לא-אלימים. עד כה, העם נהג ברכות עם הממשלה", אמר, "האנשים צריכים לאזור קצת אומץ ולעמוד מול מוגאבה או להדיח אותו".

נקובה אמר כי אינו תומך באלימות וכי הוא מבקש לקדם הפיכה שקטה בנוסח זו שאירעה באוקראינה בסוף השנה שעברה. הוא אמר כי האופוזיציה צריכה להציג "מנהיגות חזקה" כדי לעמוד מול מוגאבה.

לטענת הארכיבישוף נקובה, מערכת הבחירות של מוגאבה התאפיינה השנה ב"סוג של אלימות שקטה", וזאת למרות שמרבית העצרות הפוליטיות שנערכו היו שקטות. הוא האשים את הממשלה במניעת העברת מזון לאזורי הפריפריה במדינה, בהם יש רוב לתומכי מפלגת האופוזיציה העיקרית, "התנועה לשינוי דמוקרטי" (MDC). מנהיג התנועה, מורגן טסוונג'יראי, אמר בעצרת שנערכה בבירה הרארה, כי המדינה זקוקה ל"חזון חדש ולזימבבואה חדשה, שיכולה להגיב למשבר שאנו מצויים בו".

"לכו להצביע למען אוכל, לכו להצביע למען מקומות עבודה, לכו והצביעו ל-MDC – לכו להצביע למען עתידכם", כך צוטט טסוונג'יראי בסוכנויות הידיעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully