וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת זימבבואה אפשרה לאופוזיציה לשדר תעמולה

רויטרס

24.3.2005 / 17:25

ממשלת הנשיא מוגאבה נכנעה לתכתיב של הארגון האזורי והעניקה למתנגדיה זמן אוויר לראשונה. דובר האופוזיציה: לא מגיע לו פרס, היה עליו לעשות זאת מזמן

המפלגות הפוליטיות בזימבבואה, שיתמודדו ב-31 לחודש בבחירות, מנהלות קרב תעמולה צבעוני וקולני בטלוויזיה, לאחר שממשלתו של הנשיא רוברט מוגאבה התירה לראשונה את שידורה של תעמולת האופוזיציה.

מפלגתו של מוגאבה, ZANU-PF, שולטת בחברת השידור הזימבבואית, שהיא גוף השידור היחיד במדינה. לטענת מפלגת האופוזיציה העיקרית, התנועה לשינוי דמוקרטי (MDC), זוהי רק אחת מעובדות רבות המשפיעות לרעה על סיכוייה בקלפי.

אולם אשתקד הצליחה "קהילת הפיתוח של אפריקה הדרומית", אליה משתייכת גם זימבבואה, לכפות על מוגאבה קווי הנחיה הקובעים כי על כל המפלגות להנות מגישה שווה לגופי התקשורת הציבוריים. נהלים אלה הם שאפשרו ל-MDC להקרין את תשדיריה, אף שהמפלגה טוענת כי הממשלה אינה עומדת בנהלים באופן מלא.

בתשדירים, המתאפיינים בצבעים עזים ומוסיקה סוחפת, לועגת מפלגת השלטון ליריבתה ולבריטניה, שראש ממשלתה טוני בלייר ביקר את מדיניות החרמת הקרקעות של מוגאבה. התשדירים של ה-MDC מציגים דימויים של שפע – נתח בשר צלוי ענקי בצלחת, שדות ירוקים – כסימן למה שיכול הציבור לצפות לו אם האופוזיציה תעלה לשלטון.

ה-MDC, המהווה את האיום הגדול ביותר על שלטונו בן 25 השנים של מוגאבה, גרף את רוב הקולות בערים בבחירות לפרלמנט של שנת 2000. אולם ZANU-PF המשיכה לשלוט באזורים הכפריים, שם מכשירי טלוויזיה נדירים ביותר.

מבקרי השלטון טוענים שמוגאבה, השולט במדינה מאז השיגה את עצמאותה מבריטניה ב-1980, הפך את רשות השידור הממלכתית לשופר פרטי לתקיפת מתנגדיו. דובר ה-MDC אמר שמפלגתו של מוגאבה עדיין שולטת בתקשורת הממלכתית וכי לא מגיעים לממשלה כל שבחים על שאפשרה לאופוזיציה זמן אוויר. "אין להעניק לממשלה פרס על עשיית דבר שהיה עליה לעשות מזמן. למעשה, הם צריכים להעניק זמן אוויר לעוד מתמודדים", אמר הדובר.

ממשלתו של מוגאבה העבירה הגבלות נוקשות על חופש התקשורת לפני שלוש שנים, בעקבות ביקורת גוברת על מוגאבה בשל משבר כלכלי ופוליטי חריף, שמבקריו של מוגאבה תולים בניהול כושל של ענייני המדינה. מוגאבה עצמו מאשים את מדינות המערב בקנוניה ובהתערבות בבעיותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully