וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות רפאים רודפות את נשיא מלאווי

13.3.2005 / 12:21

נשיא המדינה האפריקאית ברח מארמונו בן 300 החדרים, בשל רוחות המחוללות רעשים שרק הוא שומע. במדינה הענייה מתרעמים על עצם התעקשותו לגור בארמון כה מפואר

נשיא מלאווי שבאפריקה עזב באופן זמני את ארמונו בן 300 חדרי השינה, בטענה שהבית רדוף רוחות. כך הודיע עוזר בכיר אתמול. הכומר מלאני מ'טונגה, עוזר הנשיא לעניינים נוצריים, אמר כי הנשיא בינגו ווא מות'אריקה ביקש מהכמרים במדינה "להתפלל כדי לגרש את הרוחות הרעות".

מ'טונגה סירב לתת פרטים על הרוחות, אולם עוזר אחר, שביקש לשמור על עילום שמו, אמר כי הנשיא שומע צעדים ורעשים מוזרים בלילות. לדברי העוזר, אף אחד אחר, אפילו לא אשת הנשיא, אינו מצליח לשמוע דבר.

העוזר האלמוני הוסיך כי הוחלט שהנשיא בן ה-71 יישן בבית אחר, במרחק 95 ק"מ מהבירה לילונגווה, ורק יעבוד בארמון הנשיאותי. מות'אריקה עבר לארמון הנשיאותי בדצמבר האחרון, ובתגובה מחו ארגוני זכויות אזרח כי הוא מתכחש להתחייבויותיו לקצץ בהוצאות הממשלה.

הארמון הנשיאותי נבנה במשך 20 שנה על ידי נשיאה הראשון ומייסדה של מלאווי, הייסטינגס קמוזו באנדה, ששהה בו רק 90 יום. בקילי מולוזי, שירש את באנדה בתפקיד ב-1984, בבחירות ששמו קץ ל-30 שנות שלטון דיקטטורי, סירב לשהות בארמון, אותו כינה "פאר מתועב", נוכח העוני המנוול בו חיים רוב תושבי המדינה, הנחשבת לאחת העניות באפריקה. גם ניסיונות למכור את הארמון לגורמים מחוץ למדינה לא צלחו, ועד עלייתו לשלטון של הנשיא הנוכחי שימש הארמון כמושב הפרלמנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully