וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים במבחן

נימרוד בן משה

9.3.2005 / 15:24

לקחנו את 4 תוכנות האנטי וירוס הכי בולטות בשוק והשוונו ביניהן. היו הפתעות

נתחיל ככה – אם אני אתפוס אי פעם מישהו שיודה בפני שהוא נהנה ליצור או להפיץ וירוסים אני אושיב אותו בחדר חשוך ואשמיע לו בלי הפסקה שירים של מרגול (ככה אני מדמיין שנראה הגהנום). אין שום תירוץ להפצת וירוסים ואין שום סיבה ליצור אותם. כל מי שמתעסק בתחום הוא בן אדם קטן ומרושע שלא מגיע לו להיות חלק מהחברה האנושית!

זהו, עכשיו כשהוצאתי את זה מהמערכת אפשר להתחיל בסקירה. השוק כיום מוצף באינספור תוכנות אנטי וירוס, שכל אחת מהן טוענת שהיא יותר טובה מהשניה. החלטתי לקחת את 4 התוכנות הבולטות ביותר בשוק ולהשוות אותן זו מול זו. הערה כללית: המטרה שלי לא היתה להתקיף את המחשב שלי בצונאמי של וירוסים ולראות איזו תוכנה תצליח להחזיק מעמד הכי הרבה זמן, המטרה היתה לראות איך כל אחת מהתוכנות משתלבת עם העבודה היומיומית על המחשב.

התוכנות שהותקנו בזו אחר זו על המחשב שלי היו: נורטון אנטי וירוס, מק'אפי, קספרסקי ו-NOD32. עד לתחילת הניסוי היתה מותקנת על המחשב שלי התוכנה הפופולרית של סימנטק (Norton). שנים היא היתה מותקנת אצלי ושנים סמכתי עליה בעיניים עצומות, על כל פיפס קטן שזז לי במחשב היא טרחה להקפיץ הודעה ולשאול אותי מה לעשות. וזה מבחינתי אמר שהיא עובדת כמו שצריך.

ואז התקנתי את מק'אפי, בתור צעד ראשון היא מצאה 4 וירוסים שנורטון לא מצאה, ארבעה סוסים טרויאנים שפשוט ישבו לי במחשב ועשו מי יודע מה בזמן שנורטון שאל אותי אם אני רוצה לעדכן את רשימת הוירוסים שלו. מה שעוד שמתי לב זה שמק'אפי הרבה יותר מנומסת, החלונות שהיא מקפיצה הם קטנים יותר והיא שואלת אותי פחות שאלות ומטרידה אותי פחות.

אנטי וירוס טוב לא מעיק

כך המשכתי עם מק'אפי במשך כחודש והייתי מרוצה ממנה מאוד, נראה כאילו היא הודפת את הוירוסים בזה אחר זה ומתעדכנת בעצמה שלוש פעמים בשבוע, מה יכול להיות יותר טוב? התשובה לא איחרה לבוא בדמות תוכנת אנטי וירוס רוסית בשם קספרסקי. לזה לא הייתי מוכן.

קספרסקי היתה ההדגמה הראשונה שקיבלתי לדרך שבה תוכנת אנטי וירוס אמורה לעבוד – כאילו שהיא לא קיימת. לאחר ההתקנה הסופר מהירה (כל התוכנה שוקלת 50 מגה בייט), שאלה אותי התוכנה אם אני מעוניין לעדכן את רשימת הוירוסים. לחצתי "כן" ומאז לא שמעתי ממנה. קספרסקי לא שואלת אותי כלום, היא מורידה עדכונים בצורה עצמאית כל 3 שעות, היא עוברת על כל ביט ובייט שזז לי במעבד ועושה את כל ההחלטות שלה לבד.

כמובן שבסריקה הראשונה עם קספרסקי התגלו שני סוסים טרויאנים שמק'אפי לא זיהתה. קספרסקי משתמשת במנוע מיוחד המסוגל לזהות גם וירוסים שאינם ידועים ואינם נמצאים ברשימת הוירוסים שהתוכנה בודקת. המנוע עוקב אחר ה"התנהגות" של כל קובץ וכך היא מזהה כמעט 100% מהוירוסים הקיימים.

אחרי קספרסקי הגיעה תורה של NOD32 המסתורית. אפילו חברת קספרסקי בעצמה הודתה שהיא רק במקום השני אחרי NOD32 אז מי אני שאתווכח? התקנתי. אז קצת מידע כללי על NOD32: למרות שבעברית השם של התוכנה נשמע מצחיק, בצ'כית זה ראשי תיבות של "בית חולים בקצה הדיסק" שזה שם של תוכנית טלוויזיה ששודרה בצ'כיה ועסקה בהתפתחות הסכנות ברשת. בדומה לקספרסקי, גם NOD32 לא מטרידה את המשתמש בשאלות מיותרות ועושה את כל העבודה בעצמה, בשקט, ברקע. גם אם נכנסים לתפריט ההגדרות שלה קשה להבין מה ההגדרות אומרות. התוכנה משתמשת במספר מנועי סריקה ובשיטות טיפול בוירוסים המיוחדות לה.

החיסרון היחידי שמצאתי בNOD32 היו חלונות הודעת שגיאה שהופיעו כמעט כל יום. התוכנה המשיכה לעבוד כרגיל ופעם ביום לסגור חלון שגיאה זה באמת לא נורא אבל בכל זאת, לא יכולתי לתת לה את המקום הראשון.

הדרוג הסופי:

מקום 4. נורטון אנטי וירוס – לצערי הרב סימנטק התחילה לפשל, יש תחושה כאילו היא מתעקשת לשמור על תוכנה עם מנוע ישן ומסורבל, התוכנה לא מפסיקה לשאול שאלות ולבקש אישורים ובסוף היא גם לא מגנה על המחשב מי יודע מה.

מקום 3. מק'אפי – מבחינת הגנה, מק'אפי דומה מאוד לנורטון. היא עושה את העבודה אבל לא עד הסוף. מבחינת נוחות שימוש היא קצת פחות מעיקה מנורטון אבל זה עדיין לא זה.

מקום 2. NOD32 – אין כמעט דברים רעים שניתן לומר על התוכנה, אם אתם מחפשים הגנה כמעט הרמטית מוירוסים, סוסים טרויאנים ומיני מזיקים – אין מה לחשוב פעמיים. לא סתם התוכנה הגיעה כבר 5 שנים ברציפות למקום הראשון במגזין Virus Bulletin.

מקום 1. קספרסקי - אם אתם רוצים להרגיש כאילו אתם נמצאים בעולם שאין בו וירוסים, אני חייב להמליץ על התוכנה הזו. היא עושה את העבודה והיא עושה אותה בשקט מוחלט, ומבחינתי כך צריכה לעבוד תוכנת אנטי וירוס טובה.

כמובן שכל הנאמר בכתבה זו היא דעתי הפרטית ובלה בלה בלה אז אל תבואו אלי בטענות שקיבלתי שוחד כדי לבחור תוכנה אחת מעל השניה. כל מה שקיבלתי זה את ארבעת התוכנות ותו לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully