וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במבחני משרד החינוך: הבנים חכמים והבנות פטפטניות

8.3.2005 / 9:29

דו"ח שהוגש לשרת החינוך מגלה שבמבחני המיצ"ב מוצגים הבנים בהקשרים של עושר, חוכמה ולמדנות, והבנות מסדרות, מנקות, פטפטניות וקולניות

דו"ח בדיקת סטריאוטיפים במבחני המיצ"ב (מדד יעילות וצמיחה בית ספרית) שהוגש לשרת החינוך, לימור לבנת, מעלה שעל פי המבחנים הבנים תמיד חכמים ולמדנים, והבנות מסדרות, מנקות, פטפטניות וקולניות.

העיתון "ידיעות אחרונות" דיווח, כי לאחר שהחליטה לבנת שלא לאשר ספרי לימוד חדשים שיימצאו בהם סטריאוטיפים מגדריים, הנחתה השרה את הממונה על השיוויון בין המינים במשרדה, מרים שכטר, לבדוק את השאלות המופיעות במבחני המיצ"ב נגועות אף הן בסטריאוטיפים.

מהממצאים עולה, כי לכל הגברים יוחסו תכונות של עושר, חוכמה ולמדנות ובשום טקסט לא הוצגה דמות של אשה כגיבורה. "כאשר משתמשים באופן שיטתי בסטריאוטיפים שלפיהם הבנות מסדרות ומנקות והבנים חכמים, למדנים ואחראים על הכסף, מעצבים בכך תודעה", אמרה שכטר, "חשבו לסדר ולנקות, אבל למה רק הבנות?".

בעקבות ממצאי הדו"ח הנחתה השרה לבנת את הממונים על בחינת המיצ"ב במשרדה לשים לב לכך שלא יופיעו בשאלונים ובאיורים סטריאוטיפים מיניים, ולהקפיד על שוויוניות במספר הפעמים שבהן מופיעים בנים ובנות.

"כדי לבער את התופעה חייבים לעשות זאת כבר מהגיל הרך", אמרה לבנת, "כשמטפטפים לילדים שבנות הן רכלניות, קשקשניות ותולות כביסה, זה מחלחל אליהם במודע ובתת מודע. אנו פועלים בכל המערכת להעברת מסרים של שוויוניות וסובלנות, ורק כך נוכל לעקר את התופעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully