וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מריגול הביא לדחיית ניסוי בטיל ישראלי

8.3.2005 / 7:54

במערכת הביטחון מעריכים, כי מטוסים אמריקאים חגו באזור הניסוי בטיל "לורה" על מנת לאסוף עליו מידע, או לעכבו. הניסוי, שנערך כ- 200 ק"מ מהחוף, הוגדר כ"מושלם"

ישראל ביצעה בהצלחה ניסוי בלב ים בטיל ארטילרי מסוג "לורה", אך נאלצה לעכב את הניסוי, בשל נוכחות מטוסי קרב אמריקאים באזור הניסוי. הניסוי נערך כ-200 ק"מ מהחוף, ומטוסי ריגול אמריקאים שטסו מעל אזור הניסוי גרמו לדחייתו ביום, עד לעזיבתם. כך דווח בעיתון "דיפנס ניוז". גורמים ביטחוניים אישרו את הפרטים.

בקול ישראל דווח, כי גורמים במערכת הביטחון הביעו פליאה על נוכחות המטוסים האמריקאים, והעריכו כי המטוסים ביקשו לאסוף מידע על הניסוי, או לחלופין לדחות את ביצועו. ככל הידוע, האמריקאים לא הוזמנו לניסוי. שגרירות ארצות הברית בישראל סירבה להגיב לידיעה.

במהלך הניסוי פגע הטיל במטרה שסומנה בלב ים. זוהי ההצלחה השלישית של התעשייה האווירית מתוך ארבעה ניסיונות. הניסוי בוצע בשיתוף פעולה של חיל הים וחיל האוויר. על פי העיתון ביצועי הטיל משתווים ביצועי הטיל לטילים אמריקאים בתחום היבשה והים. משקל ראש הנפץ של הטיל עשוי להגיע ל-570 ק"ג. גורם ישראלי אמר לעיתון כי ביצוע הניסוי "היה מושלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully