וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוגה ו-10 פצועים ב-3 תאונות דרכים הבוקר

6.3.2005 / 10:47

נמשך הקטל בכבישים. נהגת נהרגה בהתנגשות רכבה במשאית בעמק בית שאן, ו-5 בני אדם נפצעו, מהם 2 באורח קשה, בהתהפכות רכבם בכביש ת"א-ירושלים. קצין תנועה: בכל התאונות - הנהגים אחראים

נהגת נהרגה הבוקר ליד גן השלושה בעמק בית שאן לאחר שמשאית פגעה ברכב הפרטי שבו נסעה. התאונה אירעה בכביש 669. משאית שהגיעה מכיוון קיבוץ בית השיטה פגעה ברכב הפרטי, שנסע מכיוון עפולה. חוקרי משטרת התנועה בודקים את נסיבות התאונה.

חמישה בני אדם נפצעו, שניים במצב קשה ושלושה במצב קל, בהתהפכות מכונית מסחרית הבוקר ליד צומת שעלבים סמוך לירושלים. מחקירה ראשונית עולה, כי נהג המסחרית איבד שליטה עליה בשל נקר בגלגל, וכתוצאה מכך הסתובב הרכב סביב עצמו ונזרק לשולי הכביש.

תאונת דרכים בין שני כלי רכב פרטיים אירעה בצומת כפר יונה בכביש 57. חמישה אנשים נפצעו קל בתאונה ופונו לבית החולים לניאדו.

כתבי "הארץ" מוסיפים:

"בכל תקופת השירות שלי עוד לא היה כזה מקבץ של תאונות קטלניות", אמר אתמול סנ"צ נביל עיסאווי, קצין התנועה של המחוז הצפוני במשטרה, בעקבות גל התאונות בסוף השבוע. "בשנה שעברה, בכל חודש מרץ נהרגו במחוז הצפוני שמונה בני אדם. שלשום, ביום שישי, תוך כמה שעות השווינו את הסטטיסטיקה הקשה הזאת".

לדברי עיסאווי, שעבר שלשום מתאונה לתאונה, באף אחת מהן לא היה אפשר לפטור את הנהגים מאחריות. "אני לא יכול להצביע על מקרה אחד שאפשר להצביע על בעיית תשתית כתורמת לתאונה", אמר. "בתאונה מול כפר מסריק ברור שהנהג במכונית, שבה נהרגו שלושת החיילים, נסע במהירות גבוהה מדי ובחוסר זהירות כשנכנס לצומת. בתאונה הקטלנית ליד אליפלט, הנהג נכנס עם חזית הרכב באחורי משאית. ייתכן שנרדם או שלא שמר מרחק. בתאונה בין צומת יגור לטבעון ברור שנהג הרכב ניסה לעשות פנייה בלי לתת זכות קדימה לאופנוע".

הסטטיסטיקה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שמפרטת את "רבעי היממה" הקטלניים ביותר בשנת 2004, מראה שהם ביום שישי בשעות 18:00-24:00, ושבת בשעות 24:00-06:00. רבע היממה של יום שישי בשעות 12:00-18:00 תופס את המקום השני.

ביום חמישי שעבר הפתיע יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ולדימיר רובין, בפסימיות שגילה ביחס לאפשרות להילחם בתאונות ברמה הלאומית, בדבריו בכינוס בטכניון. "אני מנהל רשות קצוצת כנפיים", אמר, וקבל על שהרשות אינה מצליחה לאייש תפקידים חיוניים. "כשבאתי לתפקיד עשיתי רה-ארגון ברשות. קיבלתי תקציב לשתי משרות חשובות, בהן ראש אגף. יש כבר חדרים וציוד, ובמאי 2004 יצאתי למכרזים בנציבות שירות המדינה. היום אני עדיין לא יודע מתי המשרות הללו יאוישו. זה אבסורד. שנה-שנה-וחצי כדי לגייס אדם למערכת".

7 הרוגים בכבישי הצפון בסוף השבוע

מערכת וואלה! חדשות מוסיפה:

במהלך סוף השבוע נהרגו שבעה בני אדם ויותר מ-300 נפצעו בתאונות דרכים שונות בכבישי צפון הארץ. ארבעה בני אדם נפגעו אמש בתאונת דרכים סמוך לצומת גילת שבדרום. מצב אחד הפצועים קשה, מצב פצוע נוסף בינוני, ומצב היתר קל. הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. מן המשטרה נמסר, כי התאונה אירעה לאחר שרכב פרטי התנגש מאחור ברכב אחר, כתוצאה מאי שמירת מרחק.

רוכב אופנוע נפצע אתמול בערב קשה ורוכב אופניים נפצע קל, בתאונת דרכים ברחוב מסילת ישרים בתל אביב. בקול ישראל דווח, כי סיבת התאונה לא ידועה. הפצועים פונו לבית החולים וולפסון בחולון.

שבעה בני אדם נהרגו ביום חמישי בלילה וביום שישי בחמש תאונות דרכים בצפון, מהם שלושה בני אדם שנהרגו בתאונה בצומת כפר מסריק, דרומית לעכו.

בהתנגשות חזיתית בין שני כלי רכב פרטיים בכפר מנדא שבגליל נהרג ביום שישי בערב עלי עוואלי, בן 20 מאעבלין. אדם נוסף נפצע קשה.

ביום שישי בצהריים נהרג נאדים סבא, בן 34 מדלית אל כרמל, מפגיעת מכונית חולפת בעת שחצה את הכביש ביישוב מגוריו. בגלי צה"ל דווח, כי מחקירת המשטרה עולה, שנהג המכונית הפרטית איבד שליטה על רכבו ופגע בעובד הרשות המקומית, שעסק בצביעת מעקה בטיחות.

ניר מגן, רוכב אופנוע בן 31 מתימרת, נהרג ביום שישי בבוקר בתאונה מול בית המעצר קישון, בכביש בין קיבוץ יגור וטבעון. מחקירת המשטרה עולה, כי נהג מכונית פרטית נסע בכביש לכיוון צומת יגור, פנה שמאלה לבית המעצר תוך שהוא חוסם את דרכו של האופנוע שהגיע מכיוון יגור.

רוכב האופנוע התנגש במכונית, עף באוויר ונהרג במקום. המכונית התהפכה מהפגיעה, עלתה באש והנהג נלכד בתוכה. נהגים שעברו במקום ניסו לכבות את הדליקה וכבאים נאלצו לחלץ את הנהג כשהוא פצוע במצב קשה מאוד. הוא הועבר לבית החולים רמב"ם ונשקפת סכנה לחייו.

ביום חמישי נהרג נאהד אדין, בן 25 ממג'דל שאמס, ואדם שני נפצע קשה. מכוניתו של אדין התנגשה בחלקה האחורי של משאית סמוך למושב אליפלט ליד ראש פינה.

שני צעירים, בני 20 ו-16, נפצעו קשה בליל חמישי בהתהפכות מכוניתם בכביש המוביל מהבניאס לרמת הגולן. השניים פונו לבית החולים זיו בצפת. שבעה בני אדם נפצעו ביום שישי בבוקר בהתנגשות שני כלי רכב ברחוב משה שרת בראשון לציון.

הובאו למנוחות 3 הצעירים מנהריה

בלילה שבין חמישי לשישי נהרגו שלושה צעירים בתאונה בצומת כפר מסריק, שנגרמה לאחר שמכונית פרטית, בה נסעו חמישה צעירים תושבי נהריה, התנגשה במונית, הסתחררה ופגעה בעמוד חשמל. שלושה מנוסעי המכונית, ירון לביא, צביקה קויפמן וניר נגולה, בני 19, נהרגו ושני האחרים נפצעו. חמישה מנוסעי המונית נפצעו. מצבו של אחד הפצועים בתאונה בינוני והשאר במצב קל. אמבולנסים של מגן דוד אדום וצוותי הצלה פעלו במשך זמן רב לחלץ את הפצועים, והם הועברו לבית החולים בנהריה. אתמול הובאו למנוחות שלושת ההרוגים.

ניר נגולה, צבי קויפמן וירון לביא היו חברים קרובים, שהתגוררו בשכונת עמידר בנהריה. עם קבלת הבשורה על מותם, ירד אבל כבד על השכונה.

בבית משפחת נגולה התאספו רבים מחבריו של ניר. תומר, אחיו של של ניר, נפגע בתאונת דרכים לפני ארבע שנים. "נשארתי בחיים אבל ניר איננו ונותרתי לבד. הקטל בכבישים פגע בנו במאה אחוז. זה יותר מדי, אנשים צריכים להתעורר", אמר.

ביום שישי אחר הצהריים הובאו השלושה לקבורה. מאות חברים, בני משפחה ותושבי העיר הצטופפו ליד קבריהם. ניר היה הראשון שנקבר, בחלקה הצבאית של בית העלמין. רבים מחבריו בחיל ההנדסה ליוו אותו. הוא הותיר אח והורים, אהרון ופלורי.

החתונה תתקיים למרות האסון

בבית משפחת לביא, הסמוך לבית ניר נגולה, התחלקו במשפחה בין הדאגה להורים, שמואל ושרה, לדאגה לאח עומר שנפצע גם הוא בתאונה. הוא שוחרר שלשום מבית החולים ובא ללוויית אחיו.

ירון שירת בצבא בנ"מ, ורבים חבריו ליחידה באו לביתו לנחם את המשפחה. "אין לי כוח לדבר עם אף אחד", אמר האב שמואל, "שום דבר לא יעזור אחרי האסון הזה".

במשפחת קויפמן, ההכנות לחתונת אחותו של צביקה, אירנה, היו בעיצומן לפני התאונה, וההזמנות כבר חולקו. עם קבלת הבשורה התלבטו במשפחה מה לעשות. בעצתו של רב החליטו לקיים את החתונה, שנועדה ליום רביעי, למרות האסון.

"אני לא מאמינה שצביקה לא יהיה בחתונה", אמרה אתמול אירנה בדמעות, "הוא כל כך שמח בשבילי". צבי קויפמן היה טבח בחיל החימוש.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully