וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא: רק 63 משפחות סיכמו על פינוי מרצון

2.3.2005 / 12:00

רק אתמול אמר ראש המנהלת שכמעט חצי מהמשפחות בגוש קטיף כבר הביעו נכונות עקרונית להתפנות. כעת הוא מכחיש וטוען שצוטט שלא כהלכה. גורמים בכנסת: הוא מעוות את המציאות כדי שתתאים לצרכיו

ראש מנהלת ההתנתקות, יהונתן בשיא, אמר היום כי רק 63 משפחות (25 מפאת שדה ו-38 מניסנית ואלי סיני) כבר סיכמו עם המנהלת על פינוי מרצון והסדר פיצוי וישוב מחדש. עם זאת, לדבריו, מאות משפחות נוספות נושאות ונותנות בימים אלה על הסדרים שונים.

בשיא אמר עוד, כי כ-800 מבין 1,700 המשפחות החיות בגוש קטיף הודיעו למנהלת שאינן חפצות בעזרתה. בשיא לא אמר כמה מתוך המשפחות הללו גם הודיעו שהן מסרבות להתפנות.

רק אתמול דווח, כי בשיא גילה בישיבת ועדת החוץ והביטחון, שכמעט חצי מהמשפחות המתגוררות בגוש קטיף כבר הביעו נכונות עקרונית להתפנות מבתיהן ולנהל מו"מ על קבלת פיצויים. בשיא אמר אז כי 800 מתוך 1,700 המשפחות המתגוררות בגוש כבר הביעו נכונות לעזוב, ו-600 משפחות נוספות יסכימו על כך בחודשיים הקרובים. לדבריו, 300 המשפחות הנותרות יחלו במו"מ לקבלת פיצויים בימים האחרונים לפני הפינוי. היום אמר בשיא, כי צוטט אתמול שלא כהלכה והכחיש כי אמר ש-800 משפחות הביעו עניין בקבלת פיצויים בתמורה לעזיבה.

בגלי צה"ל דווח, כי גורמים בכנסת האשימו את בשיא בהטעיה מכוונת: "בשיא מעוות את המציאות כדי שתתאים לצרכיו", אמרו הגורמים והוסיפו, "הוא אמר את הדברים אתמול היישר לפרוטוקול".

במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר בירושלים אמר בשיא, כי הולכת ומתגבשת תוכנית להכשיר את הישוב הקהילתי ניצן, שבין אשקלון לאשדור, למעבר של 450 משפחות, כולן מנווה דקלים, שהוא היישוב הקהילתי הגדול בגוש.

בשיא אמר, כי לכל אחת מ-450 יחידות הדיור המתוכננות בניצן הוקצה מגרש של 350 מ"ר, שניתן יהיה לבנות על 40% משטחו. בניצן גם מתוכננים מבנים קהילתיים כמו בית כנסת ואולפנה, שכמותם קיימים היום גם בנווה דקלים.

עוד נמסר במסיבת העיתונאים, כי תישמר הזכות לפיצויים מלאים גם לתושבים שיחליטו לעזוב את הגוש כבר עתה, עוד לפני שהחל הפינוי. גם העיקרון שלפיו כל תושב יוכל לבחור בעצמו את מקום מגוריו העתידי ולקבל פיצויים על הרכוש שאותו הוא נוטש, תקף. המפונים אינם חייבים להשתלב בפתרונות הקיבוציים.

בנושא פינוי ההתנחלויות בגדה אמר בשיא, כי רק בהתנחלות חומש מחפשים פתרון משותף למתנחלים ואילו בגנים וכדים מצאו כמעט כל המשפחות פתרון אישי. המשפחות בהתנחלות שא-נור מסרבות לשאת ולתת על עזיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully