וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמקו מסיימת את השנה הטובה בתולדותיה עם הכנסות של 20 מיליון שקל ורווח נקי של כ-7 מיליון שקל

רותם שטרקמן

1.3.2005 / 8:53

רמי רחימי, הבעלים של חברת ההשקעות, גאה בכך שהוא מנהל קרן נאמנות שמאז 1997 לא ירדה אפילו שנה אחת; קרן רמקו גמישה נבחרה בידי TheMarker כאחת משתי הקרנות הטובות בשוק



אם בוחנים את מצב העניינים בבורסה לפי חזות המשרדים של הברוקרים הפועלים בה, אפשר לנחש שהבורסה בשיא. כך, משרדי חברת רמקו הקטנה שבבעלות רמי רחימי נדדו לאחר שנים במבנה קטן וותיק ברחוב קלישר לקומה גבוהה ורחבה במגדל ציון החדש ברחוב רוטשילד בתל אביב.



"כבר לא היה לנו מקום לכלום, אנליסטים ישבו אחד ליד השני בחדר ישיבות כי לא היה להם משרד, והצפיפות היתה גדולה. עכשיו העובדים באים בכיף לעבודה", אומר רחימי.



רחימי סגר עכשיו שנה מוצלחת במיוחד עם גידול דרמטי בנכסים, תשואות נאות ורווחיות כלל לא רעה. למרות זאת הוא עדיין מנהל חברה קטנה יחסית עם תיק נכסים של מיליארד שקל. "יש לי תסכול מסוים, כי ברמת התשואות והשירות שאנחנו נותנים היינו צריכים להיות עם נכסים בהיקפים הרבה יותר גדולים".



רחימי אינו חושב על ועדת בכר ולא על רפורמה אחרת שאולי תסייע לו להגדיל את התיק - הוא פשוט מקווה להשיג עוד לקוחות באמצעות התשואות שהוא משיג ללקוחות הקיימים. "כיום בבנקים יותר פתוחים להמליץ על הקרנות שלנו. קרן טובה מקבלת יום יום זרימה של כספים מהבנקים. ובכל זאת איני רוצה לגדול בלי בקרה. צילצל אלי חבר ואמר לי, 'רמי אני קונה 20 מיליון שקל בקרן שלך'. אמרתי לו, 'לא רוצה. אני יודע שזה יגרום נזק לשנינו. כי כשאני אצטרך לקנות אני אגרום לעליית מחירים וכאשר אתה תרצה למכור אני אגרום נזק ללקוחות שנשארים בקרן".



תיק נכסים של כמיליארד שקל מכניס לרמקו כ-20 מיליון שקל. הרווחיות על ההכנסות מגיעה לכ-30%, כך שמדובר על כ-7 מיליון שקל בשנה. "החברה רווחית מאוד. עשינו שנה מדהימה. רמקו קיימת מאז 87', ומאז לא היתה שנה כל כך טובה. הנה, למשל, הקרן רמקו אג"ח מובילה את השוק בלי שיש לה מניות בכלל. ואולם אני כל הזמן מעביר לעובדים שאנחנו לא כוכבים. כדי שיישארו עם הרגליים על הקרקע".



רחימי רואה בעובדים שותפים להצלחה שלו. "עובד צריך לראות את ההצלחה בתלוש המשכורות שלו. אני מחלק להם בונוסים בשיעור של כ-10% מההכנסות. ואולם לא רק בסוף השנה. כל הזמן".



לדברי רחימי, הוא אינו חוסך במשאבים לצורך ניהול תיקים. "התחלנו את השנה עם 110 מיליון שקל בקרנות, ועכשיו אנחנו כבר עם 400 מיליון שקל. ואולם בניגוד לחברות אחרות, אצלנו רק 30% מתוך הכסף שבקרנות הם מהתיקים שאנחנו מנהלים. אצל אחרים זה הרבה יותר. האינטרס שלי זה לנהל תיקים באמצעות הקרנות, אבל זה לא מקצועי.



"אצלנו, לכל תיק יש יחס אישי כמה פעמים ביום. אם הכל היה מנוהל דרך הקרנות, אז התיקים היו מפסידים. למשל, התיקים אצלנו היו מלאים במניות אלביט הדמיה ברמה של 7%-6% ולפעמים אפילו 10% מהתיק. ואולם אם זה מנוהל דרך קרנות, היה להם בתיק בקושי 1% והם היו מפספסים את העלייה החדה במניה. זה היה חוסך לי גם עלויות, כי לא הייתי צריך כל כך הרבה מנהלי תיקים. ואולם אני רוצה טיפול אישי. שלוש פעמים ביום מסתכלים על כל תיק".



בנוגע לשוק המניות, רחימי משדר אופטימיות זהירה. "בסוף 2005 המחירים יהיו יותר גבוהים מאשר היום. ואולם עכשיו השוק באתנחתא. אנחנו מקטינים אחזקות. כל התיקים ברף התחתון של שיעור המניות המוגדר. אנחנו גם מחכים גם לדו"חות של 2004. לטווח הקצר קשה לצפות. לטווח של כמה חודשים נראה שמניות השורה השנייה והשלישית ימשיכו לעלות", הוא אומר.



המניות הגדולות המומלצות של רחימי הן: בנק לאומי, בנק המזרחי, מכתשים אגן, אלרון, ליפמן ונייס. בין הקטנות יותר הוא ממליץ על מיטרוניקס, שלא"ג, מג'יק וניסקו.



"יש גם מניות שהסחירות אצלן נמוכה ביותר ובכל זאת אנחנו משקיעים בהן. למשל, ישראקולור, שבה אנחנו בעלי עניין (5.7% מהמניות). ישראקולור רכשה עכשיו את פעילות התוכנה של כלנית פי סי. זו עסקה של 100 מיליון שקל, ואף לא מלה אחת בעיתון הם קיבלו. זו חברה טובה עם רווחיות ותזרים טוב, שמחלקת דיווידנד של 8% בכל שנה. יש להם את הדו"ח הכי טוב מבין כל 500 חברות היתר. פשוט אין להם קשרי משקיעים (IR), אז בשוק ההון לא מתעניינים בהם", אומר רחימי.



"אנחנו בישראקולור הרבה שנים ומרוויחים כסף טוב, אבל הסחירות מפריעה לנו, ולכן אנחנו מנסים לדבר עם החברה. יש, למשל, עכשיו דיון אם לחדש את השכר של בעלי השליטה, 3,4 מיליון שקל בשנה, אז אנחנו דורשים מינוי חשב, צעדים להנפקת איגרות חוב ושכירת IR ו-PR (יחסי ציבור). כך אולי נגדיל את הסחירות וניצור עניין בשוק במניה. אני לא צדיק שבא לחנך את העולם, אבל המטרה שלי היא לעזור ללקוחות שלי ולא לחברות ולבעלי השליטה בהן. ישראקולור הכפילה את שוויה פי שש מאז סוף 2002 ועלתה ב-90% בשלושה חודשים.



הקרן רמקו גמישה נבחרה בידי TheMarker כאחת משתי הקרנות הטובות בשוק ההון (יחד עם אנליסט מניות). את רחמי הבחירה לא הפתיעה. "אמנם שמחתי מאוד, אבל אני מכיר את התוצאות של הקרן הזאת. מאז שהקמנו אותה ב-97' הקרן לא ירדה אפילו שנה אחת. אנשים אינם מאמינים, אבל עוד לפני פיגועי הטרור בארה"ב, באפריל 2001, הייתי בקרן הגמישה בשורט על השוק האמריקאי, ובגלל זה לא הפסדנו בשנים הגרועות. אז נכון, בשוק עולה היא לא תעשה את התשואה הכי טובה בגלל האסטרטגיה שלה, אבל לאורך זמן זו קרן מצוינת", מסיים רחימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully