וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 הרוגים בפיגוע בטיילת בתל אביב

26.2.2005 / 7:09

מחבל מתאבד בן 21 פוצץ את עצמו בכניסה למועדון "Stage" בפינת הרחובות הרברט סמואל ויונה הנביא. 49 פצועים מאושפזים בבתי החולים, 6 במצב קשה

ארבעה בני אדם נרצחו הלילה בפיגוע התאבדות שאירע בטיילת בתל אביב. הבוקר נורתו מאושפזים בבתי החולים 49 פצועים, שישה מהם במצב קשה. הפיצוץ התרחש בסביבות השעה 23:15 בטיילת הרברט סמואל פינת רחוב יונה הנביא, ליד מועדון ה-stage סמוך למגדל האופרה.

ממד"א נמסר כי מזירת הפיגוע פונו 53 פצועים, בהם ארבעה באורח אנוש, שלושה קשה, 11 בינוני, והשאר פצועים קל. כוחות הביטחון מנהלים מרדף אחרי אדם חשוד שככל הנראה ליווה את המחבל למקום הפיגוע. המחבל שביצע את הפיגוע הוא עבדאללה בדראן, סטודנט בן 21 מהכפר דיר אל-רוסון. צה"ל הטיל עוצר על הכפר.

צחי כהן, בעל מועדון ה"stage" בתל אביב, סיפר כי הפיגוע אירע לפני פתיחת המועדון, כיוון שהשעה היתה עוד מוקדמת, ולכן הקהל במקום לא היה רב. "הייתי למעלה, וירדתי ישר למטה", סיפר כהן. "היו מספר אנשים בחוץ שהמתינו שהמועדון ייפתח. זו היתה שעה מוקדמת אז מספר האנשים היה מועט". לדבריו, מדובר במועדון שירה ישראלית וקריוקי.

כהן סיפר, כי במקום ישנה מצלמה שצופה על הכניסה, ושני מאבטחים, אחד מהם נפצע קל. "אחד המאבטחים היה ממש בכניסה. הוא ראה כמה חבר'ה הולכים הלוך וחזור, ואז היה פיצוץ. הוא קצת בשוק, ולא יודע מה קרה. המאבטח השני אמר שראה רכב מגיע, מישהו יורד מרכב עולה מרכב, ואז היה פיצוץ אדיר".

המחבל התפוצץ אחרי שהמאבטח הבחין בו

כתבי "הארץ", רוני זינגר, יהונתן ליס ועמוס הראל מוסיפים:

סגן מנהל בית החולים איכילוב בתל אביב, ד"ר אבי הסנר, מסר כי אל בית החולים הגיעו 17 נפגעים, שלושה מהם ללא רוח חיים, שלושה במצב קשה, אחד במצב בינוני והיתר פצועים קל. מדובר בפגיעות הדף ורסיסים. לדבריו, הפצועים הם בשנות ה-20 לחייהם.

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, ביקר בבית החולים ואמר: "מי שחושב שהגענו לשלום טועה. אנחנו עדיין בתהליך ויש הרבה שרוצים לפגוע בו, נצטרך עוד לחכות עד שנגיע לביטחון ולשלום".

אלון קוטלר, פראמדיק שטיפל בנפגעים במקום האירוע, סיפר ל"הארץ": "קיבלנו אירוע על פיצוץ בכניסה למועדון והגענו למקום בכוחות מתוגברים. מצאנו בכניסה למקום צעירים שרועים אחד על השני כשהם פצועים רובם באורח בינוני עד קשה". להערכתו של קוטלר, ניתן להסיק מדרגות הפציעה, שהמחבל התפוצץ בתוך קבוצה של מבלים שעמדה בתור למועדון.

מחקירה ראשונית עולה כי שני חשודים התקרבו למועדון. המאבטח חשד בשניים והלך בעקבותיהם. בשלב זה אחד משני החשודים ברח מהמקום, והשני התפוצץ. כתוצאה מההדף נגרם נזק רב לבניינים באזור וחלונות רבים נופצו.

כוננות גבוהה הוכרזה באזור הפיגוע ובמקומות נוספים בתל אביב. ההערכה היא כי המחבלים באו לתל אביב מאזור השומרון, וכי בכוונתם לנסות לחזור לאותו אזור. אל מקום הפיגוע באו ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, מפכ"ל המשטרה, משה קראדי והשר לביטחון פנים, גדעון עזרא.

קווי החירום

בתי החולים פתחו קווי חירום בעקבות הפיגוע בתל אביב:

בית החולים איכילוב בתל אביב: 1255133

בית החולים וולפסון בחולון: 1255135

בית החולים שיבא בתל השומר:1255131

בית החולים בילינסון בפתח תקוה: 1255134

המכון לרפואה משפטית באבו כביר: 03-5158666

עיריית תל אביב פתחה מוקד חירום, שמספרו: 1255036666. ראש העיריה, רון חולדאי, מסר כי בקו החירום "העיריה משתדלת לתת את כל הפרטים שניתן לתת, ואם יש צורך מספקת עזרה פסיכולוגית או בנושא רווחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully