וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מזהיר: קדחת הנילוס תחזור בקיץ

מוטי גל

31.5.2001 / 0:06

שלושה סוסים נגועים כבר התגלו; ח"כ ענת מאור תקפה את הממשלה ואמרה כי המחלה חוזרת בשל העדר תקציבים למחקר; ועדת המדע בכנסת דרשה תקציב של 28 מיליון שקל למניעת ההתפרצות

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת קיימה היום ישיבה בנושא התפרצותה המחודשת של קדחת הנילוס, בכוונה לתת מענה מדעי לבלימתה. ד"ר מרים ויינברגר, יועצת בכירה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי על שם רבין ומזכירת האיגוד הישראלית למחלות זיהומיות, אמרה כי כתוצאה מהתפרצות הקדחת בקיץ האחרון נפטרו 35 ישראלים.

מנכ"ל משרד הבריאות, הד"ר בועז לב, הזהיר כי המשרד צופה התפרצות מחודשת של הקדחת בחודשי הקיץ. "הקדחת חוזרת אלינו בוודאות", אמר לב, "כבר עתה נתגלו שלושה סוסים שחלו והם מהמבשרים המוקדמים של התפרצות המגיפה. אנחנו יודעים מעט מאוד על הביולוגיה של המחלה וישנן שאלות מחקריות בסיסיות שאין לנו עדיין תשובות עליהן". לב אמר כי התקציב המופנה למחקר רפואי הוא זעום והזהיר כי הוא מונע טיפול יעיל בהיערכות משרד הבריאות. "מידע מחקרי הוא אחד הכלים להתמודד עם הטרור הביולוגי המהווה איום ממשי", אמר.

ד"ר רוני קינג, וטרינר הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים, אמר כי חוסר הידע על הסיבות למחלה בקרב העופות הוא בסיסי לחלוטין. "אנו ניזונים ממידע אקראי ומהמרים אודות אוכלוסיית העופות הנודדים או המקומות הנושאים והמפיצים את המחלה" אמר קינג, "דבר לא ייפתר ללא תקציבים יחודיים למחקר בנושא".

הוועדה תבעה מהממשלה לאשר תקציב של 28 מיליון ש"ח שנתבקשו על ידי משרדי הממשלה למתן מענה מיידי למניעת התפרצותה המחודשת של המחלה. יושבת ראש הועדה, ח"כ ענת מאור, אמרה: "אנו דורשים לאשר הקצאת משאבים יחודיים למחקר, הפעלת מערך מניעה יעיל והפצת מידע אמין לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully