וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון עשוי להזמין את מובארק לישראל

5.2.2005 / 9:03

ערוץ 1: ההזמנה תינתן אם שרון יידע שמובארק ייענה לה. פסגת שארם תתקיים רק לאחר שכל הפרטים בה יסוכמו מראש. ישראל והרשות צפויות להכריז על "הפסקת אש חד-צדדית הדדית"

ראש הממשלה, אריאל שרון, יזמין בפסגת שארם את נשיא מצרים, חוסני מובארק, לביקור גומלין בישראל, זאת בתנאי שמובארק ייענה להזמנה. בערוץ 1 דווח, כי הפסגה תתקיים רק לאחר שכל הפרטים בה יוסכמו מראש.

עוד דווח, כי ישראל והרשות הפלסטינית יכריזו בפסגה על "הפסקת אש חד-צדדית הדדית", ניסוח שמטרתו להדגיש, כי כל צד החליט בעצמו על הפסקת אש, בלי שהוא נגרר לכך על ידי הצד השני. הנושא המרכזי שיידון בוועידה יהיה הביטחון. הוועידה תחל בפגישה מרובעת של שרון, אבו מאזן, מובארק ועבדאללה מלך ירדן.

בתוך כך דווח, כי בעידוד ובהכוונת החיזבאללה, ינסו ארגוני הטרור הפלסטינים לטרפד את קיום הוועידה ואת ההבנות, על ידי ביצוע פיגועים.

ראש הממשלה שרון אמר אתמול לראש ממשלת נורבגיה, שהתקשר אליו להביע הערכתו על המחוות שעושה ישראל לפלסטיניים, כי ישראל עושה מחוות עבור אבו מאזן, אך הצד הפלסטיני עדיין לא עשה דבר מלבד פרישת כוחות ברצועת עזה. שרון הדגיש, שיישום מפת הדרכים יתבצע רק לאחר שהפלסטיניים יפרקו את תשתיות הטרור.

קצין בכיר במטכ"ל אמר אתמול בראיון לגלי צה"ל, כי "אבו מאזן מייצג בדיוק את מה שייחלנו לו. אנחנו צריכים להחליף דיסקט ולהיות נדיבים כלפיו, להתקדם בקצב שלו ולתת לו עוד הזדמנות".

"ההחלטה שלא להענות לבקשתו האישית של יו"ר הרשות, אבו מאזן, לשחרר שלושה מחבלים בכירים שנאסרו לפני הסכמי אוסלו, ופעלו מבית הכלא למען בחירתו, הייתה טעות", אמר הקצין הבכיר והוסיף, "העיקרון שאין משחררים אסירים עם 'דם על הידיים' אינו מקודש וצריך לשנות אותו".

אולמרט: משבר האסירים הוא "טקטיקה של מו"מ"

נציגי הרשות הפלסטינית דחו ביום חמישי את הצעת ישראל לשחרר 900 אסירים פלסטינים - 500 מיד והיתר במאי - שאושרה בצוות השרים המדיני ("המטבחון"), ודרשו לשחרר אסירים ותיקים. הרשות הציעה לישראל לכנס ועדה משותפת, שתגבש את רשימת השמות של האסירים שישוחררו ואת הקריטריונים לשחרור אסירים שהורשעו לפני חתימת הסכם אוסלו ב-1993. ישראל מסרבת לשחרר רוצחי ישראלים, גם כאלה שנכלאו לפני הסכמי אוסלו.

הרשות הפלסטינית פנתה למצרים וירדן ועידכנה אותן בכך שלא הושגה הסכמה בסוגיית האסירים בפגישה אתמול בין יועץ ראש הממשלה דב ויסגלס, למשלחת הפלסטינית, בראשותם של השר לענייני המו"מ, סאיב עריקאת, השר לשעבר הממונה על ענייני הביטחון, מוחמד דחלאן, וחסן אבו-ליבדה, מזכיר הקבינט הפלסטיני. ב"קול ישראל" דווח, כי השר עריקאת אמר שאפשר לפתור את המשבר "בתוך שעות".

סגן ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר כי הוא מניח שמשבר האסירים הוא "טקטיקה של משא ומתן, אולם בכל מקרה אין סכנה לביטולה של פסגת שארם". לדברי אולמרט, ההצעות הישראליות תואמות את ציפיות הפלסטינים, כפי שהוצגו לישראל. אולמרט הוסיף בראיון לגלי צה"ל, כי לאור הערכת המצב הישראלית, יש סיכוי לשינוי מהותי בעמדות ההנהגה הפלסטינית, ועל ישראל לקחת את הסיכון לנסות לחזק את תהליך השינוי. עם זאת, קרא אולמרט שלא לתלות ציפיות מופרזות בפסגת שארם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully