וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות האליפות של חיפה הפכו לאסון

26.5.2001 / 20:56

עשרות פצועים במשחק ההכתרה של מכבי חיפה נמצחו בגדרות. 9 עדיין מאושפזים, מתוכם נער בן 15 ונערה בת 17 במצב קשה


35 אוהדים נפצעו אתמול בערב במשחק ההכתרה של מכבי חיפה, שנערך באיצטדיון קריית אליעזר בחיפה. מרבית הפצועים שוחררו מביה"ח במהלך הלילה וכרגע נשארו 9 פצועים שעדיין מאושפזים בביה"ח, מתוכם נער בן 15 ונערה בת 17 במצב קשה ולפי דברי הרופאים, יצאו מכלל סכנה.

עשר דקות לסיום המשחק החל הקהל ליצור לחץ מאסיבי על הגדרות. במקום לפתוח מיד את השערים ולאפשר זרימה חופשית למגרש, ניסו השוטרים והמאבטחים למנוע את פריצת הקהל, פעולה שרק הגבירה את הלחץ בסמוך לגדרות. כמה דקות מאוחר יותר התקבלה החלטה לאפשר את ירידת הקהל לכר הדשא, אך זה היה מאוחר מידי - 35 אוהדים נפצעו. בשלב זה הופסקו החגיגות והכרוז ביקש מהקהל להתפזר, אבל למרות הקריאות האוהדים המשיכו לחגוג.

אנשי מד"א שהיו באיצטדיון נערכו במקום במהירות במתכונת של פיגוע. 9 פצועים קל פונו לבית החולים "כרמל". 14 פצועים פונו לבית החולים "בני ציון", מצבם של שניים מהם קשה. שמונה פצועים, מתוכם שניים במצב קשה פונו לבית החולים "רמב"ם".

אריה זייף, יו"ר איגוד השופטים, אמר כי ככל הנראה מכבי חיפה תספוג בעקבות האירוע הפסד טכני ותיאלץ לקיים משחק חוזר. יו"ר הוועדה הפרלמנטרית לבדיקת האלימות בספורט, אבשלום וילן, ייכנס את הוועדה ביום רביעי. וילן קרא למנכ"ל המשטרה לחקור את האירועים ביסודיות.

והיה גם משחק

מכבי חיפה עלתה לכר הדשא ללא כוכבה יוסי בניון, אשר סוף סוף זכה למנוחה לה הוא זקוק בעקבות הפציעה במפשעה. ראובן עטר, שרק ביום שישי סיכם לשנתיים נוספות במדי הירוקים, פתח בהרכב, כמו גם אלירן אלקיים. סרגיי קלצ'נקו ויניב קטן תופקדו בחוד, אלון חרזי הפצוע ואנדריי אוסטרובסקי המושעה נעדרו.

מכבי ת"א, שעדיין לא התאוששה לחלוטין מחגיגות הזכיה בגביע ומהנסיעה לגמר ליגת האלופות במילאנו שהגיעה לאחר מכן, פתחה בהרכב החזק ביותר שעמד לרשותו של ניר לוין. טל בנין ואבי נמני שיתפו פעולה בקישור, רודריגו גולדברג פתח בחוד ורק גיא צרפתי הפצוע נעדר.

לפני שריקת הפתיחה של השופט יוסף בנישתי העניק גברי לוי, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, את צלחת האליפות לקפטן מכבי חיפה, אריק בנאדו, לקול תשואות הקהל.

הירוקים עלו למשחק כשהם נחושים מאוד וכבר בדקה ה-10 כבשו את השער הראשון:הגנת מכבי ת"א הרחיקה לא טוב וראובן עטר הניף את הרגל וירה כדור נהדר מ-20 מ' שנעצר רק ברשת של לירן שטראובר. שער נפלא של עטר, הרביעי שלו העונה. 0:1 לחיפה.

מכבי חיפה המשיכה להיות מסוכנת יותר. בדקה ה-16 הגיע יניב קטן לעמדה טובה מאוד אבל שטראובר הצליח להדוף את בעיטתו השטוחה. חלפו רק שתי דקות ולוח התוצאות כבר הורה על 0:2 לירוקים: רדוסלאב מיכאלסקי מצא בכדור חכם את סרגיי קלצ'נקו והחלוץ המולדבי, שיעבור ככל הנראה לשורות הפועל ת"א בעונה הבאה, כבש את שערו השביעי העונה וקבע 0:2 למכבי חיפה.

בדקה ה-40 הצליחה מכבי ת"א לכבוש שער מצמק: טל בנין מצא את גולדברג בכדור גאוני דרך כל ההגנה והצ'ילאני לא נכשל מול ניר דוידוביץ' וצימק ל-2:1, תוצאת המחצית.

המחצית השניה נפתחה בקצב לא רע. בדקה ה-53 הוכשל אבי נמני קרוב מאוד לרחבת ה-16 של חיפה, אבל בעט בעצמו את הכדור החופשי מעל השער. חמש דקות לאחר מכן ערך אברהם גרנט חילוף ראשון - ואליד באדיר במקום יניב קטן. ניר לוין הכניס את פרנץ הורבאט על חשבונו של אלי ביטון.

בדקה ה-63 כבשה מכבי ת"א את שער השוויון: רודריגו גולדברג, שנמצא לאחרונה בכושר נפלא, בעט טיל מ-17 מ' שננעץ במשקוף שערו של דוידוביץ'. גולדברג עט ראשון גם על הכדור החוזר ונגח בחכמה לרשת - 2:2 בקרית-אליעזר, שער שמיני העונה של הצ'ילאני, השישי שלו בששת המשחקים האחרונים.

בדקה ה-69 ערך גרנט את החילוף שכולם ציפו לו - יוסי בניון במקום ראובן עטר - חילוף שמסמל בצורה הטובה ביותר את חילופי הדורות במכבי חיפה. הקהל עמד על רגליו והריע לשני הכוכבים. בדקה ה-73 יכול היה פרנץ הורבאט להשלים מהפך תל-אביבי, אחרי שבנין פרץ טוב מאוד והעביר לו רוחב על מגש של כסף, אולם ההונגרי בעט החוצה.

האוהדים דרשו ממכבי חיפה שער שלישי, ובדקה ה-78 הם גם קיבלו אותו: יוסי בניון החל במהלך, ננאד פראליה המשיך ורדוסלאב מיכאלסקי ירה כדור נהדר מהאוויר היישר לרשת של שטראובר. 2:3 לירוקים, שער בכורה העונה של הקשר הפולני.

שחר: אשקול אם להמשיך במכבי חיפה

יעקוב שחר, נשיא מכבי חיפה, נראה מאוכזב בסיום המשחק ואמר בתגובה לערוץ הספורט: "לא חשבתי שככה נחגוג אליפות, אני בוש ונכלם, החלטתי לבטל את חגיגות האליפות בשל מה שקרה. אם זו התודה של הקהל למה שאני משקיע, אצטרך לשקול אם להמשיך במכבי חיפה".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, גברי לוי, נראה נסער במיוחד במהלך שידור התכנית "שער חמש" ואמר: "כל השנה ניסינו לעצור אירועים כאלו כל השנה, ההתאחדות לכדורגל לא אחראית לזה, מי שאחראי זה מכבי חיפה והמשטרה שלא עשו כלום כדי למנוע את האסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully