וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט תשלם קנס של כחצי מיליארד יורו

רונן סרברניק

25.1.2005 / 0:03

חברת הענק בחרה לא לערער על הקנס שקיבלה לאחר שהואשמה בניצול לרעה של מעמדה בשוק מערכות ההפעלה כדי להשתלט על שווקים אחרים. עם זאת תערער על סנקציות שונות שהוטלו עליה

חברת מיקרוסופט הודיעה אתמול כי אין בכוונתה לערער על פסיקת הביניים בית המשפט של האיחוד האירופי מן החודש שעבר, בנוגע לסנקציות שהטילו רשויות ההגבלים העסקיים של האיחוד על החברה.

מיקרוסופט מסרה כי אין בכוונתה לערער על הפסיקה אשר שללה את בקשת מיקרוסופט לדחות תשלום קנס בסך של 497 מיליון יורו. לעומת זאת הודיעה מיקרוסופט כי בכוונתה לערער על דרישת בית המשפט לשנות את דרך התנהלותה ולמסור חלק מקוד התוכנה למתחרותיה.

בחודש שעבר הותיר בית משפט של האיחוד האירופי, הערכאה השנייה בחשיבותה באיחוד, על כנן את הסנקציות שהטילו רשויות ההגבלים העסקיים של האיחוד על מיקרוסופט. בית המשפט דחה את בקשתה של מיקרוסופט להקפאה של הסנקציות עד לתום הדיונים בערעור שהגישה ביוני - הליך משפטי שעשוי להימשך כמה שנים.

במרץ הטילה הנציבות האירופית על מיקרוסופט קנס שיא של 497 מיליון יורו. מיקרוסופט הואשמה בניצול לרעה של מעמדה בשוק מערכות ההפעלה למחשבים אישיים כדי להשתלט על שווקים אחרים. מיקרוסופט צפויה לערער בנוגע להוראת הנציבות המחייבת את החברה לספק את מערכת ההפעלה שלה, "חלונות", בגירסה "רזה", ללא נגן המדיה Windows Media Player, כמו גם החלטת הנציבות לחייב אותה לשתף את קוד התוכנה הפנימי שלה עם מתחרותיה, כך שיוכלו להתאים את המוצרים שלהן למערכות ההפעלה שלה.

מיקרוסופט טוענת כי הנזקים שייגרמו לה יהיו בלתי הפיכים במידה רבה - במידה שיבוטלו מאוחר יותר הוראות הנציבות. עורך הדין האירופי של החברה אמר ביוני כי החלטת רשויות ההגבלים העסקיים מכריחה את החברה לוותר על סודות מסחריים וקניין רוחני.

בית המשפט דחה בחודש שעבר את בקשתה של מיקרוסופט בטענה כי הראיות שהציגה החברה אינן מספיקות כדי להראות שיישומן של הוראות הנציבות עשוי לגרום לה נזק חמור ובלתי הפיך. בו וסטרדורף, נשיא בית המשפט האירופי, אמר בהודעה כי מיקרוסופט חייבת להציע גירסה של מערכת ההפעלה "חלונות" ללא נגן המדיה ולגלות למתחרותיה סודות הנוגעים לתוכנה. שני הצדדים יכולים לערער על ההחלטה בפני הערכאה הגבוהה ביותר, בית המשפט האירופי לצדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully