וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ליאור: מותר למות ולא להתנתק

24.1.2005 / 20:10

יו"ר ועד רבני יש"ע מצדיק את הסטיקר: "יהרג ובל ינתק", ומסביר: מה רע בלמסור נפשנו למען ארץ ישראל? יו"ר מועצת יש"ע, ליברמן מסכים לקבל הכרעת העם גם בלי רוב מיוחס

בכנס שנערך הערב בבנייני האומה בירושלים, שעסק בנושא הר הבית והמקדש, הצדיק יו"ר ועד רבני יש"ע, הרב דב ליאור, את הסטיקר "יהרג ובל ינתק". לשאלות כתבים, האם הוא מסכים עם הנאמר בו, ענה: "למה לא?". כשנשאל על-ידי כתבת חדשות ערוץ 2, מה יאמר למי שמוכן למסור את נפשו בשביל אדמת ארץ ישראל גם אם מולו עומד חייל יהודי, ענה הרב ליאור: "אומר לו כל הכבוד, מה רע בלמסור נפשנו למען ארץ ישראל?".

יו"ר מועצת יש"ע, בנצי ליברמן, אמר כי אנשיו יקבלו את הכרעת העם, "גם אם יהיה משאל עם ולא יהיה רוב מיוחס". בראיון לערוץ הכנסת הוסיף ליברמן: "כללי המשחק צריכים להיות נקיים, עברנו פה מהפכה אדירה וגם הרבנים עוברים את אותו תהליך".

עם זאת, בגלי צה"ל דווח, כי מחר יודיע ליברמן לנשיא המדינה כי הוא מושך את חתימתו ממסמך "שיח אחים", לפיו החלטות כואבות יתקבלו באופן דמוקרטי. ליברמן חתם על המסמך יחד עם אנשי שמאל לפני כחצי שנה. גורמים בציבור המתנחלים מתחו הערב ביקורת על נציגי השמאל, משום שלמרות חתימתם על המסמך אינם קוראים לקיום משאל עם, בעוד שלדבריהם, מועצת יש"ע מתנגדת לסרבנות ולאלימות.

מנכ"ל הליכוד דורש לסלק את פייגלין מהתנועה

כתב "הארץ", נדב שרגאי, מוסיף:

מנכ"ל הליכוד, אריק ברמי, הודיע היום בישיבת הסיעה בכנסת כי הוא מתכוון לעתור לבית הדין של התנועה ולדרוש להוציא לאלתר את משה פייגלין ואת אנשי חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד משורות הליכוד. זאת כיוון שחטיבת מנהיגות יהודית בליכוד מפיצה בימים אלה עשרות אלפי עותקים של חוברת הקוראת לאי-ציות אזרחי בלתי אלים ולמרי אזרחי בלתי אלים כהתנהלות הנכונה והיחידה הבאה בחשבון אל מול תוכנית ההתנתקות. לדברי ברמי, סרבנות היא עבריינות ופרסומים וקריאות המטיפים לסרבנות הינם נוגדים את רעיונות הליכוד והחלטות הסיעה.

בישיבת סיעת הליכוד היום הוחלט פה אחד להוציא הודעה האומרת כי הסיעה שוללת כל סרבנות פוליטית בצה"ל, וקריאות לסרבנות ועבריינות אידאולוגית - אין מקומן בליכוד ומי שנוהג כך אין מקומו בליכוד.

"לא יכול להיות מצב שאדם שקורא לסרבנות בצה"ל, כלומר פוגע בביטחון המדינה, אדם שמפיץ חומר שמשווה חוקים של הכנסת לחוקי נירנברג, שאדם כזה יוכל להתבטא בשם הליכוד ולהפעיל קבוצות בליכוד", אמר ח"כ מיכאל איתן (ליכוד). "אני לא חושב שצריך לעשות לו בית דין שדה, אבל בהחלט צריך לברר את העניין ולשים קץ לתופעה הזאת. זה מבייש את הליכוד", אמר. ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר כי מי שקורא לסרב לשרת בצה"ל אינו יכול להיות בליכוד וצריך לשבת בכלא.


פייגלין קובע, בין היתר, בחוברת כי : "סרבנות גיוס ואי-ציות על רקע גירוש יהודים לא תוביל לפירוק הצבא. היא תבנה אותו כצבא מוסרי ותבסס את זכות קיומו..." פייגלין טוען כי אנו נמצאים כיום בתוככי תהליך רודני, אנטי דמוקרטי המוביל את עם ישראל לאסון נורא. "במקרה כזה הופכת הצייתנות העברית העיוורת כלי שרת בידי האנרכיה אליה מוביל השלטון. מדובר בהעצמת הנזק של אוסלו, בפשע בל יתואר כלפי קהילות שלמות, בקריעת העם לגזרים ובערעור מוחלט של יסודות קיומה של המדינה. חיילים בעלי מצפון אשר יש אלוקים בקירבם, ויסרבו ליטול חלק בכל מעשה גירוש או לסייע בעדו, יצילו אלפי ישראלים ממצעד המוות שהחל באוסלו ומואץ כעת..."

רונן צפריר מעין חרוד, בוגר סיירת מטכ"ל, משווה בחוברת בין חוקי נירנברג לבין חוקי ההתנתקות. "מול התקרנפות מערכת החוק שהגישה לכנסת מהדורה חדשה של חוקי נירנברג וחסימת כללי המשחק הדמוקרטיים, נותר רק לפתוח במערכת של אי-ציות אזרחי לפקודות הבלתי חוקיות של שלטון בלתי לגיטימי", כותב רונן. לדבריו, "משטרו של שרון אינו לגיטימי עוד. רק אי-ציות מאסיווי של מאות אלפים יחזיר את המדינה לדמוקרטיה הפרלמנטרית ולמשטר שפוי. כמו במהפכות הקטיפה של מזרח אירופה, ברגע שהחיילים סרבו לירות במפגינים, וכאשר המפגינים שמו פרחים בקני הרובים של החיילים, הבין השלטון הדיקטטורי שעליו ללכת".

מנכ"ל מנהיגות יהודית, מיכאל פואה, מציין בחוברת כי הקושי הגדול במאבק נגד הפינוי הוא ההבנה, "שישנו ציבור לא גדול, שמאל קיצוני המעוניין במלחמת אזרחים כפי שהוא קורא לה. ציבור זה אינו רואה במתיישבי גוש קטיף אחים, אלא אויב...השמאל הקיצוני בטוח שהוא המדינה ואין זולתו.... השמאל הקיצוני מכין את הפרובוקציות שבהן הוא יאשים את הימין ביריה הראשונה בתקותו שלאחר מכן תהיה יד איש ברעהו... צריך לזכור", כותב פואה, "מלחמת אחים לא תתרחש אם האחים לא ילחמו. אם לא יקום איש על אחיו בצו מנהיגים חסרי אחריות וחסרי מעצורים, אם תיגבר האחוה על הצייתנות העיוורת, לא תתרחש מלחמת אחים. ככל שתובנה פשוטה זו תחלחל עמוק יותר בתודעת המנהיגים, הם יבינו שלא כדאי להם להתבזות במתן הוראות שאף יהודי נאמן לא מסוגל ולא רוצה לבצעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully