וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר הפיל מטוס קל לבנוני שחדר לישראל

24.5.2001 / 13:07

דובר צה"ל: מרגע שהטייס חצה את הגבול עם לבנון ליוו אותו מטוסים ומסוקים ולאחר שלא שעה לבקשותיהם לנחות הופל; החיזבאללה: ישראל חטפה אותו; גופתו נמצאה בשטח בית הספר

מסוקי חיל האוויר הפיל הבוקר מטוס אזרחי לבנוני שחדר לתחומי ישראל. מטוסי ומסוקי צה"ל ליוו את הטייס מרגע שחצה את הגבול בין ישראל ללבנון ולאחר שהטייס לא שעה לאיתותים לנחות הם ירו לעברו והפילו אותו. גופתו של הטייס נמצאה בכיתת לימוד בבית הספר של חיל הים, "מבואות ים" במכמורת. כוחות המשטרה והימ"מ סורקים את אזור מכמורת לצורך איסוף ממצאים נוספים.

תחנת הרדיו של החיזבאללה דיווחה כי הטייס, סטפן ניקוליאן, בן 26, המריא מביירות לקפריסין ונחטף על ידי שני מטוסי קרב ישראליים. לפי הדיווח, מדובר במטוס אימונים. סוכנות הידיעות הצרפתית ציטטה מקורות לבנוניים שטענו כי הטייס הוא חניך בקורס טיס שלקח את המטוס ללא רשות מהאחראים עליו. הקשר בין מגדל הפיקוח למטוס הלבנוני נותק סמוך לגבול לבנון.

לפי עדי ראיה ארבעה מטוסי קרב ומספר מסוקים היו באזור מכמורת כשלפתע נשמעו פיצוצים עזים וכלי טייס נראה צולל. מספר מסוקים של חיל האוויר טסים בגובה נמוך ומחפשים את מקום נפילתו של המטוס. הכבישים שמובילים לאזור מכמורת נחסמו.

באזור שער פטמה בגבול לבנון, נפתחה בשעות הלילה אש לעבר כוח צה"ל. איש לא נפגע מהירי ולא נגרם כל נזק. מתחקיר שבוצע במקום עולה כי האש נפתחה מהכפר קילה בלבנון.

בגבול הצפון ישנה דריכות רבה בימים האחרונים במלאת שנה ליציאת צה"ל מלבנון. בשעות הצהריים נפצעו ארבעה חיילי צה"ל באורח קל במוצב אסטרא, שבגזרת הר דב, בהתהפכות הטנק בו נסעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully