וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדונלדס מתנצלת בפני ההינדים: הצ'יפס שלנו אינו צימחוני

24.5.2001 / 10:30

זאת לאחר שתביעה בסך מיליוני דולרים הוגשה נגד הרשת; ההינדים טוענים כי הצ'יפס מטוגן בשומן פרה, הנחשבת לקדושה בדת ההינדית; למרות ההתנצלות, התובעים לא מתכוונים לסגת

ענק המזון המהיר, מקדונלדס, הביע את צערו על כך שלא נתן לציבור "אינפורמציה מלאה" על הדרך בה מטוגן הצ'יפס שלו. כשבדרך כבר עומדת תביעה של מיליוני דולרים נגד הרשת מדווח כתב הבי.בי.סי כי היא הודתה שאולי בלבלה את לקוחותיה, בעיקר בקרב בני הדת ההינדית, באשר לשאלה אם הצ'יפס הוא צמחוני.

בשנת 1990 הכריזה מקדונלדס בראש חוצות כי היא משנה את השמן שבו מטוגן הצ'יפס לשמן צמחוני. בכך, כביכול, הפך הצ'יפס לאכיל גם על ידי צמחונים והינדים שלא אוכלים מזון שטוגן בשמן פרה, הנחשבת קדושה בדת ההינדית. אולם כעת התברר כי מדובר רק בחלק מהתהליך. בצפון אמריקה מטוגן הצ'יפס תחילה במחבת עם שומן פרה, אחר כך מוקפא ונשלח למסעדות להמשך טיגון.

ההינדים באמריקה החלו בצעדים משפטיים וגרמו לרשת נזקים שעלולים להגיע למיליוני דולרים. בהודו גרם הגילוי למהומות רבות עד שהחברה הבטיחה לתושבים כי שיטת הטיגון היא צמחונית לחלוטין. למקדונלדס יש כ-30 סניפים ברחבי הודו, בהם נמכרים בשר עוף, טלה ומוצרים צמחוניים.

באתר האינטרנט של מקדונלדס נכתב כי החברה מצטערת שלקוחותיה קיבלו מידע שאינו מלא. דובר החברה אמר כי "אנחנו לא יותר מדי גדולים כדי להתנצל". בחברה גם הבהירו את מדיניותם בטענה כי במיוחד במדינות מוסלמיות יש לה נהלים ברורים המתאימים לסטנדרטים הדתיים ולא כוללים תיבול בבקר או חזיר. אולם התנצלות החברה לא צפויה לגרום להסרת התביעה בארה"ב שהגיש עורך דין ממוצא הודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully