וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הרווארד: נשים מצליחות פחות במדעים

20.1.2005 / 0:09

לורנס סומרס עורר זעם בקרב אקדמים בארה"ב, כשאמר כי הבדלים גנטיים פוגעים בסיכויי ההצלחה של מדעניות. פרופסורים מהאוניברסיטה היוקרתית פירסמו הודעת גינוי

נשיא אוניברסיטת הרווארד, לורנס סומרס, עורר זעם רב בקרב אקדמאים בארה"ב, כאשר טען כי הבדלים גנטיים גורמים לכך שנשים מצליחות פחות מגברים במדעים ובמתמטיקה. בוועידה כלכלית שנערכה בשבוע שעבר אמר סומרס, כי כבר בתיכון נערים מגיעים להישגים גבוהים יותר מנערות בשיעורי המדע והמתמטיקה, בשל הבדלים גנטיים.

בראיון ל"בוסטון גלוב", הוא אמר כי דבריו מסתמכים על מחקרים שבדקו את ההשפעות הגנטיות על ההתנהגות. כדוגמה להבדלים בין המינים, הוא נתן את בתו, אשר בילדותה קיבלה שתי משאיות צעצוע, ובחרה לכנותן בשמות של בובות.

סומרס, שכיהן כשר האוצר האמריקאי בממשלו של ביל קלינטון, והיה הכלכלן הראשי של הבנק העולמי, אמר כי ציטט השערות של אחרים, ולא התכוון להביע את דעתו האישית.

קבוצת פרופסורים מהאוניברסיטה פירסמה הודעת גינוי, ואמרה כי הדברים עלולים לפגוע בתוכנית האוניברסיטה לגייס מדעניות בכירות. סומרס, העומד בראש האוניברסיטה הוותיקה והיוקרתית בארה"ב, הודה כי ככל הנראה טעה בהבנת ההשפעה של דבריו, והתנצל אם פגע בסיכויי האוניברסיטה לגייס מדעניות. הוא אמר כי יש לחקור מהן הסיבות למיעוט הנשים בדרגים הבכירים במדע, והוסיף כי מעולם לא אמר, וכי אינו סבור, כי לנשים אין יכולת להצליח ברמות הגבוהות במחקר במתמטיקה ובמדעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully