וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל בשדרות מצא פתרון לקסאם

הרצל לקס

18.1.2005 / 15:19

מפעל "רשף" מפתח נשק פשוט וזול שיכול ליירט קסאמים באוויר. משרד הביטחון, שקיבל תקציב התנתקות מיוחד של 2.5 מיליארד שקל, טוען שאין לו כסף

באזור התעשייה של העיר שדרות, שסופג פגיעות על בסיס יומי כמעט, שוכן מפעל בשם "רשף טכנולוגיות", בו נמצא פיתרון מבצעי של ממש לבעיית הקסאמים שטורפת את מנוחתם של התושבים.

ברשף מועסקים כ-70 עובדים שמייצרים מרעומים לפגזים. רשף אולי מוכרת לחלק מן הקוראים חובבי שוק ההון מפני שהיא חברה בת של חברה בורסאית בשם ארית תעשיות (לא להתבלבל עם ארית מערכות, שכבר לא קשורה אליה בשום אופן), שעברה בשנה וחצי האחרונות מהפך ארגוני וניהולי אשר זכה אפילו לכמה כותרות בעיתונות הכלכלית. רשף עברה תקופה לא קלה בשנים האחרונות, אבל היא מתאוששת בהדרגה ואפילו עברה לרווחיות תחת ניהולם של בעלי הבית החדשים - שמואל מאירסון ורן אקהאוז. במפעל עובדים כמה מן האנשים המנוסים ביותר בארץ בתחום המרעומים לצבא היבשה וכאן נכנסות לתמונה רקטות הקסאם.

מסתבר שהחברים ברשף, בשיתוף עם תעשיות בטחוניות מובילות אחרות בארץ, פיתחו מרעום קירבה חכם שיכול, באמצעות גיבוי מערכת התראה לא מתוחכמת מדי, לפוצץ רקטות קסאם בעודן במעופן. לא מדובר בפרויקט עתיר משאבים וזולל כספים כמו פרויקט הנאוטילוס הידוע, שנועד לטפל בקטיושות גדולות ומאיימות יותר מהקסאמים הפרימיטיביים. היות שהקסאם הוא נשק באמת לא מתוחכם, גם הטיפול בו לא מצריך הרבה משאבים וטילון מיוחד עם המרעום הנכון יכול פשוט לנטרל אותו בסבירות גבוהה מאוד.

פיתחו גם מרעום חדשני ללחימה אורבנית

אם הפיתרון הוא כל כך פשוט - למה לא מיישמים אותו? על זה אמרו חכמינו: זה הכל כסף, והגיע הזמן שתבינו את זה. משרד הביטחון פשוט לא מצא את התקציב הדרוש לפיתוח המענה האנטי-קסאמי. מה שעצוב בכל הסיפור זה שלא מדובר בהרבה כסף. עלות הפיתוח הראשונית מוערכת במיליון וחצי דולר בלבד, וכל ראש קרב עם מרעום אנטי-קסאמי עולה משהו כמו עשרת אלפים דולר לחתיכה. כאן אולי המקום להזכיר שהעלות הביטחונית של תוכנית ההתנתקות (עסק יקר מאוד כך מתברר) מגיעה לבדה (לא כולל פיצויים למפונים) ל-2.5 מיליארד שקל. אז אולי בכל זאת תצליח מערכת הביטחון לגרד לטובת הפטנט של רשף כמה לירות.

לחברים מרשף יש גם פיתרון מבצעי התקפי לטרור הפלסטיני. "רשף סיימה בהצלחה ניסוי במרעום חדשני שמיועד ללחימה אורבנית, המאפיינת את פני הקרב במאה ה-21", אומר אקהאוז, המנכ"ל והשותף בשליטה בארית. "המדובר במרעומים אלקטרונים למטולי רימונים בקוטר 40 מ"מ, שגם מאפשרים רדיוס הרג גדול יותר וגם יכולים להתכוונן לפיצוץ באוויר, פיצוץ מושהה וכדומה". רשף מוכרת היום את עיקר תוצרתה לצה"ל אך היא מחפשת דרכים להגדלת המכירות לצבאות זרים, שנציגים שלהם צפו בניסוי החדש. השלב הבא הוא פיתוח "רקטות אורבניות" שמיועדות לשימוש בלחימה בשטח בנוי - אותו סוג לחימה המאפיין את הקרבות מעזה ועד פלוג'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully