וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תזדהו עם שדרות

לי-אור אברבך

18.1.2005 / 14:55

לי-אור אברבך חושב שהקסאמים נופלים על "ישראל" ולא על "שדרות", כמו שאוטובוס שמתפוצץ בירושלים הוא פיגוע בשטח ישראל, ולא סיבה ליום אבל עירוני

הזדהו עם נפגעי הצונאמי באסיה. הזדהו עם קורבנות הרעב בסודן. אל תזדהו עם תושבי שדרות. הם אינם זקוקים ל"הזדהות" שלכם, הם זקוקים להפנמה אמיתית וכנה ששדרות היא חלק בלתי נפרד מישראל.

ארץ למודת פיגועים היא ארצנו. בתקופה האחרונה ידעו לספר כלי התקשורת על ירידה משמעותית בפעולות האיבה ועל שקט יחסי. בשדרות לא שמעו על השקט הזה. שם, כמו בגוש קטיף, נמשך הירי ואף התגבר. כל עוד איש לא נפגע ולא נגרם נזק, נדחקו ידיעות הקסאם לתחתית עמודי העיתון והרשת. רק פגיעה כואבת ומדממת מביאה את שדרות אל "עיקרן תחילה", אך כך גם קורה כשמתפוצצות מכונית בלב בגדד.

כשהתפוצץ אוטובוס בלב תל-אביב או בירושלים, האימה היתה גדולה. ישראלים רבים נהרגו - לא "תל-אביבים" או "ירושלמים", אלא ישראלים. אך כשנוחתות רקטות בלב העיר הדרומית, אז טורח השדר לציין כי "העיר שדרות אבלה", ואנחנו, שאר אזרחי המדינה, אנחנו "מזדהים" וקברניטי המדינה "איתם באבלם". פציעתה של הילדה אילה-חיה אבוקסיס ומתקפת הטרור בקרני, הביאו את ראש העירייה מויאל וחברי המועצה שלו להכריז על יום אבל עירוני. לא לאומי חלילה – כאילו מדובר בארץ רחוקה מעבר לים, שקורבנותיה הם כקורבנות טרור המחתרת הבאסקית.

לפתע עולים חברי הכנסת ואף הנשיא לאותה ארץ זרה, וכלי התקשורת מקדישים את שידוריהם לאבל הדרומי. קובי אוז, הדבר הכי קרוב לשדרות שמכירים בתל אביב, מושמע שוב ושוב ברשתות השונות, והעורכים החריפים יותר אף משלבים את חיים אוליאל. כמה אמפתי ומרגש. כשיש פיגוע בלב הארץ משמיעים סתם זמרים בעברית, ללא קשר למקום לידתם. אחד השדרנים הבכירים איתר במצב שעת כושר, והעלה תושבים שונים משדרות כדי ללמוד על העיר, ממש היה אייל פלד. "איך מסתדרים יוצאי צפון אפריקה עם העולים החדשים?", שאל העיתונאי את הילידים על התופעה הייחודית לאזורם והפגין חוסר ידע באשר לפוליטיקה המקומית. כאילו אמר לעצמו, "בין כה אף אחד לא יודע מה קורה שם, אז זה בסדר לטעות...". בסוף גם ביקש מסלולי טיול באזור, לשם האקזוטיקה.

לא חייבים להגיע לשדרות. היא עיר ככל הערים ואיש לא יחתים את דרכונכם כשתעברו ביד-מרדכי. כל שעליכם לדעת הוא, שיורים קאסמים על ישראל ולא על שדרות או על "קיבוץ בנגב המערבי", ושההרוגים דיברו בשפה שלכם, ולא בשדרותית ספרותית. מסע ההזדהות הזה ראוי שיוקדש לזרים ולא לבני ביתנו, ופגיעה בשדרות אחת היא כפגיעה בתל אביב. אולי כשאנחנו נפנים זאת, יבינו זאת גם נציגינו, וישימו סוף למתקפת הטילים על ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully