וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיכון של מייקל מור מתבייש בו

רויטרס

16.1.2005 / 16:31

בוגרי התיכון בו למד הקולנוען זוכה האוסקר מסרבים לצרפו ל"היכל התהילה" של הבוגרים המוצלחים. המתנגדים: המלה שמתארת אותו היא "מביך". קלינט איסטווד, לעומת זאת, מאיים להרוג אותו

האוסקר שיושב אצל מייקל מור על המדף לא ממש מרשים את בוגרי והורי בית הספר התיכון דייויסון שבמישיגן. הם מסרבים לעת עתה לכלול אותו ב"היכל התהילה" של בוגרי בית הספר המוצלחים.

"האם אתה היית רוצה בו כדגם לחיקוי? האם היית רוצה שבנך או בתך יהיו כמוהו?" שואל דון האמונד, חבר בוועדת הבחירה להיכל התהילה. "עוד לא דיברתי עם אף אחד שבעדו. המלה שמתארת את מייקל מור היא מביך. הוא מביך את כולם".

ריאן אישו חולק על דעתו. אישו, שסיים את חוק לימודיו בבית הספר ב-1997, הוציא 80 שעות מזמנו הפרטי וכ-600 דולר מכיסו כדי לדאוג שמור ייבחר. "עושים עלינו חרם", אומר אישו בן ה-25. "אני מעריץ ענק של מייקל מור. הוא מפיק גדול, קולנוען גדול, תמיד נלחם בעד מיעוטים. הוא מעין אנדרדוג".

סרטו של מור, פארנהייט 9/11, תוקף את נימוקי ממשל בוש למלחמה בעיראק ומאשים את הממשל בחרחור מלחמה לצורך רווח פוליטי. מור בילה את השבועות שלפני הבחירות במסע לאורכה ולרוחבה של ארה"ב בניסיון לשכנע אמריקאים להדיח את בוש מתפקידו. סרטו "בולינג לקולומביין", על תרבות הנשק החם בארה"ב, זיכה אותו בפרס האוסקר לסרט התיעודי הטוב ביותר לשנת 2003.

מייקל לא מתרגש

גורם נוסף שאינו מרוצה מפועלו של מור הוא קלינט איסטווד, שחקן מערבונים קאלטי ובמאי איכותי, שאיים להרוג את נביא בשורת הדוקו-אקטיביזם אם זה יכוון אליו מצלמה.

בטקס פרסי איגוד המבקרים, שבו קיבל איסטווד פרס על סרטו "Million Dollar Baby", פנה הבמאי למור, והזהיר: "אם אי פעם תופיע בדלת ביתי עם מצלמה, אהרוג אותך". איסטווד הדגיש, שהוא "מתכוון לזה".

דוברו של מייקל מור אמר כי "מייקל צחק ביחד עם כולם", ובאופן כללי, לא לקח את העניין ברצינות. הכתובת היתה על הקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully