וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה פן: הכיבוש הנאצי לא היה כל כך נורא

13.1.2005 / 0:22

מנהיג הימין הקיצוני בצרפת הוסיף, כי במדינה רחבת ידיים כמו צרפת "היה זה לא מן הנמנע שנעשו כמה מעשים חריגים". שר המשפטים הצרפתי הביע זעזוע והורה לפתוח בחקירה בעניין דבריו

מנהיג הימין הקיצוני בצרפת, ז'אן מארי לה פן, אמר בראיון לעיתון ימני בצרפת, כי הכיבוש הנאצי בצרפת "לא היה כל כך נורא". לה פן טען, כי "במדינה רחבת ידיים כמו צרפת היה זה לא מן הנמנע שנעשו כמה מעשים חריגים". עוד אמר, כי "צריכים להגן על האומה לא רק מן האיחוד האירופי ומן הגלובליזציה, אלא גם מן השקרים על העבר שלה".

במשרדו של לה פן אישרו, כי הראיון בעיתון הימין הקיצוני, ריבארול, אכן נערך, אולם אמרו, שאין ביכולתם לאשר את תכני הראיון, שכן אף אחד לא בדקם כנגד הקלטות. הראיון התפרסם כבר ב-7 לינואר, אולם רק היום הובא לתשומת ליבו של הציבור הצרפתי.

בקול ישראל דווח, כי שר המשפטים של צרפת, דומיניק פרבן, הורה לתביעה הצרפתית לפתוח בחקירה בעניין דבריו של לה פן. פרבן הביע זעזוע מן הדברים, ואמר שלה פן פגע בזכרם של הנרצחים, של המגורשים, של כל מי שסבלו מידי הנאצים וגם של לוחמי המחתרת.

ארגון הגג של היהודים בצרפת, ה- CRIF, הביע "זעזוע מיוחד" מדבריו של לה פן. במהלך מלחמת העולם השנייה גורשו מצרפת כ-76,000 יהודים, בכללם כ-12,000 ילדים. רובם גורשו למחנה ההשמדה אושוויץ ורק כ-2,500 מהם ניצלו.

ללה פן, בן ה-76, היסטוריה ארוכה של השמעת הערות מסוג אלה, והוא אף הורשע לפחות שש פעמים בגין גזענות ואנטישמיות. בעבר כינה את תאי הגזים "פרט בהיסטוריה של מלחמת העולם השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully