וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: אם פינס יבחר בפנים, אקח את השיכון

24.12.2004 / 0:28

אחרי המנצחים הגדולים פינס והרצוג נבחרו בן אליעזר, איציק, שמחון, וילנאי ורמון. מחוץ לרשימה: סנה, שוחט ומצנע. פינס: זה מנוף למנהיגות העתידית של המפלגה

המנצחים הגדולים של הבחירות שנערכו אמש לתפקידי שרים במפלגת העבודה הם חברי הכנסת אופיר פינס ויצחק הרצוג. פינס זכה במקום הראשון, והוא יכול לבחור בכל תיק בכיר שירצה, מאלה שהוקצו למפלגת העבודה במו"מ הקואליציוני. אחריו מדורגים חברי הכנסת הרצוג, בן אליעזר, דליה איציק, שלום שמחון, מתן ווילנאי, וחיים רמון שגבר על אפרים סנה בהפרש זעום של ארבע קולות.

עם היוודע התוצאות הבחירות הודה פינס לחברי המרכז: "אני מאוד מאוד נרגש, כי כאשר הלכתי להתמודדות הזו הרגשתי בשל והאמנתי שהבחירה הזו יכולה להיות מנוף לבחירת המנהיגות העתידית של מפלגת העבודה. חברי המרכז בחרו להרכיב רשימת שרים נפלאה, המשלבת את עמודי התווך של המפלגה יחד עם הכוחות הצעירים שלה. אני חושב שהנבחרת שתכהן מטעם העבודה בממשלה בתקופה כה קריטית למדינה היא הטובה ביותר לעשות את המשימה. בסה"כ ביקשתי לעלות כיתה, אבל העליתם אותי שתי כיתות. אני מודה לכם על הבחירה ועל האמון. יש עתיד למפלגת העבודה".

בראיון לקול ישראל אמר חבר הכנסת הרצוג: "זוהי הכרת תודה על הפעילות שלנו, ויש סוג של רצון של המפלגה לראות פנים חדשות שמובילות אותנו. לא נחליט הערב על תיקים, לפני שנדע את המיקום הסופי. המרכז אמר פה אמירה חשובה וברורה". למרות אמירה זו העריך הרצוג בראיון לגלי צה"ל, דקות ספורות לאחר פרסום התוצאות, כי פינס יבקש את תיק הפנים, והודיע כי בכוונותו לבקש את תיק הבינוי והשיכון. הרצוג התעלם משאלה שהופנתה אליו לגבי אפשרות שיבחר בתיק איכות הסביבה.

רמון, שנכנס בקושי רב לרשימת השרים ויכהן כשר בלי תיק, אמר בראיון לגלי צה"ל כי הוא מעדיף שלא לנהל חשבונות אישיים ביום הבחירות: "אינני רוצה לעשות חשבונות אבל זה גם משעשע וגם מעציב. אני חושב שלעיתים הייתי כמעט היחיד בסיעת העבודה שלחם למען הקמת הממשלה הזאת ואשר חלק מחברי, כולל אלה שרוצים היום להתמנות לשרים, תקפו אותי בחריפות".

חבר הכנסת בן אליעזר אמר בראיון לגלי צה"ל כי חש בשינוי שחל במרכז המפלגה: "אני הרגשתי בימים האחרונים שיש משב רוח צעיר ורענן, שמטרתו לקדם חבר'ה צעירים. אני התרעתי על העניין".

חברת הכנסת איציק אמרה כי הופתעה מתוצאות ההצבעה: "אני חשבתי שאני ממוקמת בשלישיה. השניים הראשונים הם הפתעה ולכן אני בעצם כן חלק מהשלישיה". בנוסף, סיפרה איציק כי טרם החליטה על צעדיה: "אולי אני אקח את המשרד לאיכות הסביבה, זהו משרד נפלא, ואולי אף אבחר בשרה ללא תיק".

ח"כ מתן וילנאי אמר בראיון לערוץ הראשון, כי גורמים במפלגת העבודה פעלו נגדו כדי שלא יזכה במקום גבוה בבחירות במרכז המפלגה. "אני מצטער, אבל אני מבין מה כל אחד חושב", אמר חבר הכנסת וילנאי בראיון לגלי צה"ל, והודיע כי לא יוותר על ההתמודדות על ראשות המפלגה, על אף דירוגו הנמוך יחסית בבחירות הערב: "אני ממש לא מוטרד מזה, אני יודע מה אני עשיתי ומה אני יכול לעשות".

בבחירות נרשם אחוז הצבעה חסר תקדים - מעל 95% ממתוך 2000 חברי מרכז העבודה. במפלגה הביעו שביעות רצון מהנתון הגבוה. בערוץ 10 דווח, כי ההערכות הם שאחוז המצביעים הגבוה פועל לטובתם של חברי הכנסת הרצוג ופינס.

בתפקיד סגני שר זכו חברי הכנסת אורית נוקד ואלי בן מנחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully