וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופש הגדול יקוצר כבר בשנה הבאה

22.12.2004 / 8:33

אימוץ דו"ח דברת יחלק את שנת הלימודים ל-2 סמסטרים עם חופשת חורף ביניהם, מה שיגרור את ביטול חופש חנוכה, קיצור חופשת הפסח וקיצוץ של 12 ימים מהחופש הגדול

דו"ח ועדת דברת יוגש לראש הממשלה ולשרת החינוך בסוף החודש הבא. הדו"ח קובע לוח חופשות חדש לתלמידי ישראל: משנת הלימודים הבאה יתחלקו הלימודים לשני סמסטרים ארוכים, שביניהם מפרידה חופשת חורף בת שבוע – לתלמידי היסודיים, או בת שבועיים – לתלמידי תיכון. שבוע הלימודים יכלול חמישה ימים ארוכים.

ב"ידיעות אחרונות" דווח כי חופשת הקיץ של בתי הספר היסודיים תחל כרגיל ב-30 ביוני, אך תלמידי התיכונים ילמדו מספר ימים נוספים וייצאו לחופשה רק ב-25 או ב-30 ביוני, במקום ב-20 בחודש. גם חופשות החגים עומדות להשתנות: חופשת יום כיפור תתארך ותתחבר לחופשת סוכות ארוכה. בחנוכה יהיה יום חופש אחד בלבד וחופשת פסח תקוצר לשבועיים. כאמור, בסוף ינואר תגיע חופשת החורף.

שינוי גדול עומד לעבור על תלמידי י"ב: מבחני הבגרות לא יתקיימו במהלך שנת הלימודים, אלא רק בחופשות, כלומר ביולי-אוגוסט. לפיכך, התלמידים לא יוכלו לצאת לחופשה כבר בפסח, כדי להתכונן לבגרויות, וייאלצו ללמוד עד סוף יוני. מועדי הבחינות החדשים עלולים ליצור בעיה בכל הנוגע למחזורי הגיוס הראשונים לצה"ל, ומשרד החינוך אמור לתאם עם צה"ל דחייה של המועדים הללו.

השינוי בלוח החופשות עומד להפחית את מספר ימי הלימוד, אך גם להופכם לארוכים יותר. כיום לומדים בבתי הספר היסודיים 220 ימים בשנה, מהשנה הבאה יהיו רק 183 ימי לימוד. בתיכונים ילמדו 175 ימים בשנה, במקום 210 כיום. משרד החינוך תומך בחלוקת השנה לסמסטרים בגלל הרצון ליצור רצף לימודי רציני, ללא חופשות קצרות ומרובות.

מי שיסבול בעיקר מהתוכנית החדשה יהיו המורים, שחופשת הקיץ שלהם תתקצר. הם גם יתחילו את שנת הלימודים שבוע לפני התלמידים ויסיימו את השנה שבוע אחריהם. גם חופשת החורף שלהם תימשך רק שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully