וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיאוריה החדשה של חמיש: רפול נרצח

צחי בירן

20.12.2004 / 16:50

אבי תיאוריית הקונספירציה בישראל קושר בין גונן שגב, חוליית חיסול הפועלת בשירות מחנה השלום, התאבדותו של משה ורנר ו"גל הקסם" המסתורי מנמל אשדוד

בארי חמיש נכנס לתודעה הציבורית בעקבות פרסום תיאוריית הקונספירציה המפורטת שלו לגבי רצח ראש הממשלה, יצחק רבין. מאז נובמבר 95' חמיש, עיתונאי לשעבר, מרוויח את לחמו מהצגת התיאוריה שלו בפני מאזינים בארץ ובחו"ל. כזכור, קישר חמיש בין קריאות ה"סרק-סרק" לתוכנית שנרקמה לדבריו לביים את הרצח, במטרה להגביר את הפופולריות של רבין ולקדם את מעמדו של שר החוץ דאז, שמעון פרס.

תשע שנים אחרי הרצח, בארי חמיש מוחרם על ידי מוסדות רשמיים אבל עדיין בתמונה ומפתח תיאוריות חדשות ומפתיעות לא פחות. באתר שלו בשפה האנגלית מופיעה עלילה שקשה להתעלם ממנה, ולפיה השר לשעבר, רפאל איתן, לא מת בתאונת טביעה אלא נרצח על ידי חוליית חיסול המופעלת על ידי מחנה השלום, שאף היתה אחראית בעבר לרצח רבין ואישים נוספים, שלתומכם חשבתם שמתו מוות טבעי או התאבדו.

חמיש מספר שבבוקר מותו של רפול פנו אליו כמה אנשים בבקשה לבדוק את המקרה. "הוא לא היה בפוליטיקה עשר שנים, אז בשביל מה, שאלתי את עצמי. חיכיתי לערב לדיווחים וקראתי אותם וחקרתי כל מלה, ולא היה לי שום ספק – משהו מסריח ביותר". חמיש מזהה סתירות בין המידע שנמסר מהנהלת נמל היובל, להתבטאויות בני משפחתו של רפול. "בנמל הכריזו באופן רשמי שרפול הגיע לשם ב-07:00 ומיד נפל למים, ואילו העובדים אמרו למשטרה שראו אותו בשעה 08:00, והמשפחה שלו אמרה שהוא הגיע לשם ב-06:00 בערך. מיד חשבתי 'איך זה יכול להיות?'". נתון נוסף שמטריד את חמיש הוא מקום מציאת הגופה, כקילומטר וחצי מהמקום בו טבע לכאורה.

"תאונת המנוף" לא הצליחה

בארי חמיש משוכנע שמה שקרה באמת היה חיסול מאורגן ולא תאונת טביעה. "פיתו אותו להגיע לשובר הגלים לפני שהעובדים מגיעים. הובילו אותו באוטו למקום בו היה צריך לפגוע בו חלק ממנוף, שהיו אומרים שפגע בו בטעות, אבל זה התפספס". חמיש נסמך על תצלום מכוניתו של רפול, בו נראית פגיעה קשה דווקא בצד שליד הנהג, ולא היכן שישב רפול. "איך יכול להיות ש'גל קסם' עבר את שובר הגלים ופגע ככה באוטו שלו? בהיסטוריה של המדינה אף גל לא הרס משהו חוץ מהאוטו של רפול". לדבריו, כשנכשלה תוכנית המנוף החליטו המחסלים להרוג את רפול ולהשליך את גופתו לים. "לא היתה שום נתיחה לאחר המוות או חקירה, זה היה טיוח מיידי".

מכאן הסיפור רק הולך ומסתבך. לתוך הפרשה נכנס השר וחבר הכנסת לשעבר, גונן שגב. בארי חמיש מספר, כי גורם אלמוני פנה אליו וסיפר לו שגונן שגב העביר לרפול מסר לפיו, אם הוא ייכנס לכלא, ייחשף ההסדר שהיה בין יו"ר תנועת צומת דאז לבין ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, שאפשר את "עריקתם" של שגב וחברו לסיעה, אלכס גולדפרב, לשורות הקואליציה. "גונן שגב הסתבך בגדול, ויש לו נשק – הוא יודע מה קרה ב-93' ומה היה ההסדר", הוא מסביר, "ממה ששמעתי, שגב ביקש ממנו להציל אותו, או שהוא ידבר". בהקשר זה ישנה עובדה נוספת הנראית לחמיש חשודה: מות בן דודו של שגב, משה ורנר, בתא המעצר באבו כביר, בהפרש של ימים בודדים מיום מציאת גופתו של הרמטכ"ל לשעבר. ורנר מת מפצעיו ימים מספר לאחר שתלה עצמו בתא המעצר, מבלי להשאיר אחריו מכתב התאבדות או הסבר למעשה. העיתונאי לשעבר תמה: "כיצד מתרחשות שתי רציחות תוך כמה ימים הקשורות לגונן שגב? כל משטרה בעולם היתה מיד חוקרת". בארי חמיש שוקל להגיש בקרוב תלונה במשטרה כדי לדאוג שתיפתח "חקירת רצח אמיתית".

חוליית החיסול של מחנה השלום

האתר של חמיש, הדומה להטריד לאתר האינטרנט של העיתונאי האמריקאי מאט דראדג' (חושף פרשת מוניקה לווינסקי), כולל עוד כמה תיאוריות שיגרמו לכם להרים גבה, ביניהן: "גנדי נרצח יום אחרי שאיים על שרון בפרישה מהממשלה אם פרס לא יפוטר"; "לאה רבין לא קיבלה טיפול רפואי נאות ומתה מסרטן, למרות שהיה ניתן להצילה, בגלל שדרשה לפתוח מחדש את חקירת בעלה". לחמיש יש גם ספקות לגבי מותם של אישים נוספים: עדי אזר - "איך יכול להיות שהגרוזיני שלא הכיר בכלל את השופט אזר החליט לרצוח אותו?"; מוטה גור – "הוא לא התאבד בכלל וכשחזר ארצה כלל לא היה בגופו גידול סרטני (מצטט גורם רפואי בנושא). הוא נחשב מסוכן עבור 'עושי השלום'".

ובכן מי עומד מאחורי כל הרציחות והחיסולים ועושה עבודה בכלל לא רע בהסוואתם? חמיש בטוח בקיומה של חוליית חיסול מקצועית המופעלת על ידי השב"כ והצבא ופועלת לפקודת מי שהוא מכנה "עושי השלום", שלדבריו, לא מהססים לבצע מעשי רצח בשביל להשיג את יעדיהם. "הייתי מהסס להאשים אם לא היו לי הוכחות. מי ששולט בנו זה מאפיה, לא קשור לימין או שמאל, כל השלטון. מאז רצח רבין החלטתי שאני מתרכז בזה".

בארי חמיש עסק, לדבריו, בעיתונות כ-20 שנה, והיה שליחם של עיתוני בידור מכובדים כמו "בילבורד" ו"הוליווד ריפורטר", עבורם כתב על תרבות, קולנוע ומדע. בתחילת שנות ה-90 כתב ספר העוסק בנפילתה של ישראל בגלל השחיתות, ומאז כאמור הוא מתפרנס מהרצאות בכל העולם ("הייתי בכל יבשת") בנושא רצח רבין.

לשאלה אם פיזור האשמות וחשדות כה כבדים לא הוליד איומים על חייו שלו, משיב חמיש כי הוא בטוח שהיו לפחות שני ניסיונות לפגוע בו. "חיבלו לי באוטו, פעמיים באותו השבוע. השמאי שלי התרשם מאוד מהחבלה ואמר שזה נראה לו מאוד מקצועי. בדרך חזרה מירושלים התפוצץ לי צמיג והברקסים לא עבדו – זאת היתה אזהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully